Üzleti tippek

Tovább csökkent a politikai napilapok olvasótábora

Közel 60 ezerrel csökkent egy év alatt a Népszabadság átlagos olvasótábora az Ipsos-GfK Nemzeti Médiaanalízis adatai szerint. A gazdasági lapok olvasottsága is csökkent, a bulvár ugyanakkor még mindig kelendő nyomtatott formában is. A Blikk egy-egy számát már több, mint 1,05 millióan olvassák, a Story-t pedig 1,2 milliónyian forgatják.

Az internethasználat rohamos terjedésével, a webes hírportálok növekvő népszerűségével hajlamosak vagyunk temetni a nyomtatott sajtót. Pedig az Ipsos és a GfK által összeállított Nemzeti Médiaanalízis adatai alapján nem ennyire egyértelmű a helyzet.

Az országos közéleti napilapok egyértelműen a vesztesek között vannak, a Népszabadság, a Magyar Nemzet és a Népszava olvasottsága is csökkent az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, a Népszabadság esetében közel 60 ezer volt a visszaesés. Ugyanakkor a Metropol növelni tudta olvasótáborát, igaz ez utóbbi esetében egy ingyenes lapról van szó.

Nehéz idők járnak a gazdasági, pénzügyi lapokra is, ebben a kategóriában egyedül a HVG tudta nagyjából megtartani olvasótáborát, 2010. január-júniusban átlagosan 306,5 ezer olvasója volt egy-egy lapszámnak, míg egy évvel korábban 307,7 ezer. Azonban a Figyelő átlagos olvasótábora 18 ezerrel, a Napi Gazdaságé 7 ezerrel, míg a Világgazdaságé 3,5 ezerrel csökkent egy év alatt.

A jelek szerint a könnyedebb témák, a bulvárhírek még mindig vonzóak nyomtatott formában is, a naponta megjelenő, országos bulvárlapok közül a Blikk és a Bors is növelte olvasótáborát. A Blikk egy-egy számát az idén a második negyedévben átlagosan 1,051 millióan olvasták, ez több, mint 8 ezres növekedést jelent az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

A sztármagazinok felemás teljesítményt mutattak az Ipsos-GfK Nemzeti Médiaanalízise szerint, míg a Best olvasottsága csökkent – míg tavaly az első félévben a lapot átlagosan 528,5 ezren forgatták, addig az idén már csak 464,2 ezren -, és 280 ezer körül stagnált a HOT! olvasótábora. Javított viszont a Story, amire átlagosan 1,2 millióan voltak kíváncsiak az első félévben, ez majdnem 59 ezerrel több, mint egy évvel korábban.

A helyi hírekre úgy tűnik, még mindig vevők az olvasók, a megyei napilapok többsége ugyanis növelte olvasótáborát. Ebben a kategóriában a Kisalföld viszi a prímet, a Győr-Moson-Sopron megyei napilapot a január-júniusi időszakban átlagosan 255,1 ezren olvasták, ami 3,6 ezerrel több az egy évvel korábbinál.

Bár június második felében már elkezdődött a nyár legnagyobb sporteseménye, a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság, ez nem igazán tükröződött a sportlapok olvasottságában. A Nemzeti Sport ugyan nagyjából szinten tudta tartani olvasói számát – mindössze kétezerrel csökkent -, azonban a Képes Sport esetében több mint 26 ezerrel esett vissza az átlagos olvasószám.

További részletek az mmonline-on.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik