Üzleti tippek

Jól fogy az LCD a foci-vb-re

admin
admin

2010. 06. 07. 07:50

A labdarúgó-világbajnokság (vb) közeledtével egyre nagyobb a kereslet a televíziók iránt, a műszaki áruházláncok a karácsonyival vetekedő forgalomra számítanak, a legnépszerűbbek a 82 centiméter képátlójú LCD-tévék.

Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere a korábbi labdarúgó világ- és Európa-bajnokságok, valamint az olimpia előtti tapasztalataik alapján elmondta: a nagy sportesemények előtt a televízióosztályokon nagyjából háromszor annyi készüléket értékesítenek az ilyen szempontból semleges időszakokhoz képest. A mostani eladások is ezt a tendenciát támasztják alá – fűzte hozzá, és a VB kezdete előtti néhány napban számítanak a legnagyobb forgalomra, ilyenkor a televízióosztályok forgalma a karácsonyi szinttel vetekszik. A koncepciómenedzser szerint a legtöbben az esemény előtt szánják rá magukat a vásárlásra, az esemény közben már csak kevesen szereznek be új tévét.

A legtöbben azok vannak, akik az első lapostévéjüket veszik meg ebben az időszakban, és hagyományos képcsöves tévéjüket cserélik le egy modern készülékre. Ugyanakkor egyre szélesebb az a réteg, amely a pár éve vásárolt plazma- vagy LCD tévét cseréli le újabb technológiás és nagyobbra. Ezenkívül sokaknak fontos a sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család második készülékét, hogy ne legyen vita a távkapcsoló miatt – fejtette ki Szánthó Balázs.

Továbbra is a 82 centiméter képátlójú LCD tévéből adnak el a legtöbbet, de dinamikusan növekszik a 107 centiméter és az e fölötti kategóriák forgalma. A várakozásoknak megfelelően a foci vb a LED technológiás készülékek előretörését hozza, a 2010-es modellek legalább 20 százaléka LED tévé.

Az Euronicsnál is egyre nagyobb érdeklődésről számoltak be, amelyet szerintük elsősorban az elmúlt félév technológiai változásai – LED tv, 3D LED tv, digitális földi sugárzás elindulása – okoznak. Balogh Beáta marketingvezető elmondta: a 2010-es labdarúgó világbajnokságot már HD minőségben közvetíti a televízió és bizonyos szolgáltatóknál már három dimenzióban is elérhető lesz a foci, így sokak számára nem tisztázott ezeknek a szolgáltatásnak az elérhetősége, így egyre többen érdeklődnek a lehetőségekről.

A tévék forgalma egyelőre néhány százalékkal nagyobb az átlagosnál, de az Euronicsnál – az előző évek tapasztalatai alapján – arra számítanak, hogy az emberek többsége az események kezdetekor indul el vásárolni – mondta Balogh Beáta. Hozzáfűzte: az előző vb és a pekingi olimpia alkalmával is csak az esemény kezdetekor nőtt meg a forgalom, ahogyan idén is. A Euronics üzleteiben az elmúlt hónapokban tovább folytatódott a LED tv-k térnyerése, a legtöbbet a 82 centiméter képátlójú készülékekből adtak el, de megnőtt a kereslet a 127 centiméter képátlóval rendelkező tv-k iránt is. Az áruházak akciókkal, játékkal, kibővített választékkal és kedvezményes hitelkonstrukciókkal is ösztönzik a vásárlókat.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Beregszász, 2015. március 19.  
Vásárló fizet az egyik élelmiszer áruházban a kárpátaljai Beregszászon, a Bohdana Hmelnickoho utcában 2015. március 18-án. Ukrajnában a nemzeti valuta leértékelődése miatt leginkább az alapvető élelmiszerek drágultak, a hrivnya értékének ingadozása miatt egy napon belül is változnak az árak.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.