Üzleti tippek

Tévés mágus

A UPC Direct újbóli növekedését várja Magnus Ternsjö, a UPC DTH ügyvezető igazgatója, aki egyelőre nem lát nagy üzletet a 3D-formátumú sugárzásban.

– Több nyugat-európai országban is dolgozott, ahol jóval előrébb tart a digitális tévézés, mint régiónkban. Mit gondol, Közép-Európa képes lesz ledolgozni a hátrányt?

– Svédországon és Hollandián kívül Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban is lehetőségem volt közelebbről megismerni a piacot. Ami a felzárkózást illeti, az önök régiójában kiemelkedő növekedés volt látható, azonban a válsággal némi hanyatlást tapasztalhatunk, így a nyugati országok valóban előrébb járnak néhány területen. A tartalmi különbségek nem számottevők, azonban ott több HD-csatorna működik, valamint léteznek olyan technikai megoldások és visszacsatolási lehetőségek, amelyek még nem terjedtek el Közép-Európában.

– A régióhoz képest Magyarország hogy áll a digitális átállás terén?

– Néhány kisebb szolgáltató kivételével minden nagy cég megkezdte a digitális műsorszórást, a UPC Direct pedig már több mint 10 éve ily módon továbbítja az adásokat. Az analóg földi sugárzás még egy ideig működni fog, csak a helyi törvényhozáson múlik, hogy mikor szűnik meg teljesen.

– Miben látja a digitális tévézés varázsát az analóghoz képest?

– Kétségtelenül nagyobb választékot és pluszszolgáltatásokat nyújt az ügyfeleknek. Elég csak az elektronikus tévéműsorra vagy a digitális videorekorderre (DVR) gondolni, amelyek segítségével az előfizetők rögzíthetik, visszapörgethetik, megállíthatják az élő tévéműsort. Ezenkívül a digitális sugárzás által kínált több hangsáv számos csatornán lehetővé teszi a műsorok nyelvének megválasztását. A legújabb Dolby 5.1 segítségével pedig a hangzásvilág is teljesen új élményt nyújt.

– Lát fantáziát a 3D-formátumú sugárzásban?

– A 3D a legújabb varázsszó, és bár a legtöbb szolgáltató már sugárzott – vagy hamarosan sugároz – tesztadásokat, úgy gondolom, a helyzet hasonló, mint a HD esetén. Vagyis időbe telik, mire elérhető lesz, hiszen a megfelelő 3D-eszközök megjelenése mellett követelmény a kellően vonzó tartalmak legyártása is. A UPC Direct egyelőre nem tervezi a 3D-sugárzást.

– A UPC Direct előfizetőinek száma jó ideje stagnál, az új műholdra való átállással és a bővebb műsorkínálattal számítanak új előfizetőkre?

– Nehézségekkel küzdöttünk, mert nem tudtunk megszerezni olyan tartalmakat, amelyekre a versenytársaink már szert tettek. Már elérhetők vagyunk egy új műholdas platformon is, amely jelentős bővülést eredményezett, így olyan értékes helyi és nemzetközi tévécsatornákat vettünk fel kínálatunkba, amelyek segítségével versenyképesebbek leszünk, mint az elmúlt évben. Ennek, valamint a DVR-szolgáltatásnak és a HD-csomagnak köszönhetően a UPC Direct minden bizonnyal ismét növekszik majd.

– Céljuk, hogy előfizetőszám tekintetében visszaelőzzék a műholdas T-Home-ot?

– Nyilvánvalóan nem bánnám, ha a UPC Direct az előfizetői számokban megelőzné a versenytársakat. Sokkal fontosabb azonban, hogy nyereségesen működjünk.

– Vannak még tartalékok a műholdas piacban, vagy a szolgáltatók már csak egymás rovására tudnak terjeszkedni?

– Biztos vagyok benne, hogy vannak még olyan „új” ügyfelek, akik szeretnének a UPC Direct előfizetői lenni, de tény, hogy a szolgáltatók tesznek azért is, hogy egymástól nézőket szerezzenek meg. Hosszú távon az a cég nyerhet, amely nem pusztán egy árcédulával ellátott tartalmat kínál, hanem a legjobb szolgáltatást nyújtja.

– Nem áll fenn az a veszély, hogy az olcsóbb UPC Direct előfizetőket von el a drágább, kábeles UPC-től?

– Rengeteg növekedési lehetőséget látok anélkül, hogy ezzel kárt okoznánk a testvérvállalatunknak. Továbbra is figyelemmel kísérjük a piaci lehetőségeket, és elérhető áron próbáljuk a legjobbat nyújtani. A társaság mindig ezt tekintette a UPC Direct küldetésének, és ahogy növekszünk, továbbra is az előfizető marad az első.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik