Üzleti tippek

Öt bemondónő távozott az al-Dzsazíra hírtévétől

admin
admin

2010. 05. 31. 11:30

Egyszerre nyújtotta be felmondását az al-Dzsazíra arab nyelvű hírtelevízió öt bemondónője, mert vitába keveredtek a vezetőkkel, egyebek között öltözködésük miatt.

Az al-Hajat című pánarab napilap értesülései szerint a bemondónők a múlt héten mondtak fel, miután januárban írásban tiltakoztak a televízió igazgatóságánál, mert egy vezető meglehetősen gyakran bírálta öltözködésüket, megjegyzéseket tett az általa nem eléggé konzervatívnak ítélt ruháikra.

A katari székhelyű televízió szerkesztőségének egyik névtelenül nyilatkozó munkatársa azonban elmondta, hogy kolléganői nem kizárólag amiatt mondtak fel kollektívan, mert ruházatuk miatt egyre nagyobb nyomás nehezedett rájuk, a konfliktus gyökere ennél mélyebben húzódik.

A hírtelevízió szerkesztőségi irányvonala egyre inkább eltolódik az iszlamisták irányába a Közel-Kelet eseményeinek, s különösen az iszlamista csoportok bemutatásában. Az AFP érdeklődésére az al-Dzsazíra vezetése későbbre ígért tájékoztatást.

A tevékenységét 1996-ban megkezdő al-Dzsazíra őszinte beszédével forradalmasította a médiát az arab világban, de Washington élesen bírálta szerkesztéspolitikáját, s azzal vádolta a hírtelevíziót, hogy szélsőséges csoportok szócsöve.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.