Üzleti tippek

Lobbi nélkül nem lehet nyerni?

admin
admin

2010. 05. 28. 06:46

A pályázók 53 százaléka tartja fontosnak vagy nagyon fontosnak a nyerési esélyek növeléséhez a lobbierőt, mert meggyőződésük, hogy annak szerepe van a támogatási kérelmek elbírálásánál - írta pénteki számában a Világgazdaság.

A lap a Magyar Pályázatkészítő Iroda (MAPI) megrendelésére készült felmérésre hivatkozott, melynek során több mint 300 cég töltötte ki a kérdőívet.

A válaszokból kiderült az is, hogy a pályázók csaknem háromnegyede, 74 százaléka nyert minden beadott pályázatával, míg alig 2 százalék azok aránya, akiknek egyetlenegy támogatási kérelme sem járt sikerrel. A MAPI Újratervezés 2010 címmel a vállalkozásfejlesztés és az uniós támogatások rendszeréről készített, péntektől társadalmi vitára kerülő tanulmánya alátámasztására rendelte meg a felmérést.

A megkérdezettek közül a legtöbb – 44 százalék – csak egy, 28 százalék kettő és 15 százalék három pályázatot adott be, de akadt olyan is, aki tíz kérelemmel szeretett volna európai uniós vagy hazai támogatáshoz jutni az elmúlt három évben – mondta el a lapnak Essősy Zsombor, a pályázatkészítő cég vezérigazgatója.

A válaszoló cégek átlagosan 2,07 pályázatot adtak be, ebből átlagosan 1,76-ot bíráltak el kedvezően. Másként számolva: a benyújtott 292 pályázatból 239 nyert. A pályázati rendszerrel kapcsolatos elégedettség mérésénél pozitív irányba kiugró értékelést (68 pont) az állami szervek ellenőrzési tevékenysége (például a helyszíni ellenőrzés), negatív irányba kiugrót (47 pont) pedig a pályázati jelentéstételi kötelezettség adminisztrációja, illetve bonyolultsága kapott.

A felmérés során rákérdeztek arra is, hogy az adott cég nyertes pályázatai között volt-e olyan, amelynél nem sikerült lehívni teljes mértékben az elnyert támogatást. Erre 26 százalék válaszolt igennel, 62 százalék nemmel.

A Világgazdaság szerint igen magas, 41 százalék volt azoknak az aránya, akiknek fogalmuk sincs, miért nem nyertek, és ezt 24 százalékkal növelik azok, akik rejtélyes “egyéb” okokra hivatkoztak kudarcuk magyarázataként. Csak a válaszolók fennmaradó hányada jelölt meg konkrét okot az elutasításra: 8 százalék a pályázatíró hibájára, 14 százalék az elbírálás szakszerűtlenségére/hibájára és – figyelemre méltó módon – 22 százalék cége téves projektelgondolására hivatkozott.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila

Jobban élünk, mint tíz éve

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.