Üzleti tippek

Csúcson a Smirnoff

A Smirnoff a világ vezető alkoholmárkája a The Power 100 című jelentés szerint. Az Intangible Business tanácsadó cég által összeállított lista második helyén a Johnnie Walker, míg a harmadikon a Bacardi található.

A Smirnoff modern, „cool” imázsának köszönheti, hogy az elmúlt évhez hasonlóan az idén is a lista élén végzett, azonban az Intangible Business szakértői szerint a feljövőben lévő új, friss vodkamárkák a jövőben megszoríthatják az éllovast, amely a piacvesztés miatt leszorulhat az első helyről. A feltörekvő riválisok között említik az Absolut-ot és a Grey Goose-t, de érdemes odafigyelni a svéd Svedka-ra is, amely az idén első alkalommal szerepel a világ TOP 100 italmárkája között, és egyből a 46. helyre rangsorolták.

Bár megőrizte második helyét az alkoholmárkák rangsorában a Johnnie Walker, a világ legerősebb whisky márkája nehéz évet tudhat maga mögött. Tavaly 11 százalékkal esett vissza a forgalma, igaz, még így is jócskán megelőzi a riválisokat, mint a toplista 6. helyén végzett Jack Daniel’s-t vagy a 8. Chivas Regalt.

A The Power 100 listán az első 20-ban egy chilei bormárka, a Concha y Toro lépett előre a legtöbbet, öt pozíciót javított tavalyhoz képest, és az idén már a 17.

Gyengén szerepeltek viszont a világ legismertebb pezsgői az idén, kiesett a listáról többek között a Dom Perignon, a Lanson, a Nicolas Feuillatte és a Taittinger.

Az idén 5. alkalommal elkészített The Power 100 lista összeállításához több mint 10 ezer alkoholmárkát vizsgálnak meg évről-évre. A helyezéseket számos tényező befolyásolja, így például az adott márka piaci részesedése, a jövőbeni növekedési potenciálja, az árkategóriája, ismertsége, hagyományai, márkahűség.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik