Üzleti tippek

Bajnoki kampány

admin
admin

2010. 05. 05. 22:20

A Schumacher branddel kampányol a hétszeres világbajnok rajongóinak körében a Hungaroring Sport Zrt. A gazdasági válság miatt több ezer hazai és külföldi helyszíni nézőt vesztettek, az idén a német pilóta visszatérését szeretnék felhasználni a nézőszám növelésére.

A hazai Forma–1-es futamot szervező cég együttműködési megállapodást kötött a három kihagyott idényt követően ebben a szezonban visszatérő pilótával, hogy használhassák a Schumacher nevet a 25. Magyar Nagydíj népszerűsítése érdekében. Palik László, a Hungaroring Sport Zrt. (HS) elnöke lapunknak elmondta: a kampány keretében a mogyoródi pályán az idén két lelátórészt is elneveztek a hétszeres világbajnokról. A Schumacher Premium jegy a pálya legjobb részén, a célegyenes közepe táján, a Mercedes GP bokszával szemben elhelyezkedő fedett tribünre szól (tulajdonképpen a Super Gold lelátó jobb oldalánál), míg a Schumacher Silver belépők a célegyenes elejére biztosítanak ülőhelyet a rajongóknak.

A német versenyző márkaértékét jól mutatja, hogy mindkét új tribünre drágábbak a belépők, mint a hasonló élményt nyújtó lelátókra: a Schumacher Premium 10 euróval kerül többe egy hagyományos Super Gold jegynél (s ezzel a legdrágább belépőnek számít), míg a hétszeres világbajnok nevével fémjelzett Silver lelátókra szóló jegyért 10–70 euróval kell többet fizetni, mint a többi Silver tribünre. Sőt, az utóbbi lelátó az elmúlt években a Red Bull nevét viselte, és az energiaital-gyártó jóvoltából 149 eurós kedvezményes áron lehetett ott ülőhelyet foglalni, ami alig fele a mostani 310 eurós árnak. Az igazsághoz ugyanakkor az is hozzátartozik, hogy a Schumacher jegyekhez járnak különböző merchandise termékek is, amellyel a német versenyző szurkolóinak megnyerése a cél.

Palik László jelezte: a Schumacher-akciókkal természetesen elsősorban a német rajongókra szeretnének hatni. Három évvel ezelőtt a HS-nek komoly fejtörést okozott a hétszeres világbajnok távozása, Schumachert ugyanis évről évre több tízezer német rajongó kísérte el a Magyar Nagydíjra, márpedig egy sztár távozása – ezt Mika Häkkinen példája jól mutatja – hazájában igencsak visszavetheti az F1 iránt érdeklődést. A németek kedvenc versenyzőjének kiszállása ugyanakkor nem járt olyan drasztikus hatással, mint amire a Hungaroring Sport Zrt.-nél előzetesen számítottak: a korábbi Schumacher-szurkolók 2006-ot követően sem morzsolódtak le. A visszaesés elmaradása miatt Palik László arra számít, hogy a versenyző visszatérése újabb lökést adhat a német rajongóknak. A 80 milliós országból a korábbi évekre jellemzőnél is többen érkezhetnek a hozzájuk viszonylag közel eső futamra.

A HS elnöke elmondta: az előzetes jegyeladásokat tekintve egyelőre nincs jelentős eltérés az előző évekhez képest, ebből azonban hosszú távú következtetést nem lehet levonni, a végső nézőszám ugyanis általában a helyszíni pénztáraknál dől el. Az F1 szempontjából általában kedvezőtlen a labdarúgó-világbajnokság, hiszen a vb miatt általában csökken a kereslet más sportesemények iránt.

Ám a távoli – dél-afrikai – helyszín miatt Palik László szerint a vébének nem lesz jelentős negatív hatása a hazai versenyhétvégére. A Magyar Nagydíjra a németek mellett az idén is sok lengyel nézőt várnak. Az elmúlt évek azonban azt mutatták, hogy a Kubica-szurkolók igen „sikerérzékenyek”, így sok függ attól, hogy az augusztus 1-jei mogyoródi futamot megelőzően a világbajnoki pontversenyben hogyan áll a Renault pilótája.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Speaker giving a talk on corporate Business Conference. Audience at the conference hall. Business and Entrepreneurship event.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.