Üzleti tippek

Tovább nőtt a digitális televízió-előfizetések száma

Februárban 30 ezerrel 1,178 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adatai szerint.

Az NHH gyorsjelentésében szereplő 14 szolgáltató előfizetőinek 47,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat februárban, míg januárban 46,2 százalék volt ez az arány. A digitális előfizetéseken belül 2010 februárjában 404 ezerről 421 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 744 ezerről 757 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a januári 16,2 százalék után 16,9 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a januári 29,9 százalékról február végére 30,3 százalékra emelkedett, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 53,8 százalékról 52,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásoknál a piacvezető DIGI részesedése a januári 47,2 százalékról 46,3 százalékra, a UPC-é 24,9 százalékról 24,3 százalékra csökkent, a Magyar Telekomé pedig 22,5 százalékról 24,1 százalékra emelkedett.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 1,743 millióról 1,738 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 22 ezerrel csökkent, míg a digitális előfizetések száma 17 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 34,7 százalékról 34,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,1-ról 22,3 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,3 százalékról 12,4 százalékra nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a januári 31,8 százalék után február végén 31,5 százalékos piaci résszel. Februárban a korábban második DIGI piaci része maradt változatlanul 22,7 százalék, míg az eddig a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 22,2 százalékról 22,8 százalékra növelte részesedését és ezzel a gyorsjelentésben a második legnagyobb szolgáltatóvá lépett elő.

A hatóság gyorsjelentésében szereplő szolgáltatók – a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Kft., a FiberNet Zrt., a DIGI Kft., a PR TELEKOM Zrt., a Zelka Zrt., a TARR Kft., a TvNetWork Nyrt., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., az Antenna Hungária Zrt. és a HD Platform Kft. – február végén összesen 2,495 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik