Üzleti tippek

Tovább bővült a digitális televíziózás piaca

Januárban tovább nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Az NHH gyorsjelentése szerint 2010 januárjában, a tavaly év végihez képest 7 ezerrel 1,148 milliónyira nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma. A gyorsjelentés az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók – többek között a Magyar Telekom Nyrt., a Digi Kft. és a UPC Kft.,- január végén összesen 2,487 millió előfizetést tartottak nyilván, amely 2 ezerrel kevesebb, mint egy hónappal korábban.

Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 46,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a decemberi 45,8 százalék után. A digitális előfizetéseken belül 2010 januárjában 389 ezerről 404 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 752 ezerről 744 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a decemberi 15,6 százalék után 16,2 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a tavaly decemberi 30,2 százalékról január végére 29,9 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 54,2 százalékról 53,8 százalékra csökkent.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,738 millióról 1,743 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 10 ezerrel csökkent, míg a digitális előfizetések száma 15 ezerrel nőtt. Az NHH gyorsjelentésében szereplő szolgáltatók között -valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a decemberi 31,9 százalék után január végén 31,8 százalékos piaci részesedéssel. Januárban a második Digi piaci részesedése 23,4 százalékról 22,7 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 21,5 százalékról 22,2 százalékra növelte piaci hányadát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik