Üzleti tippek

Tízmilliárdok tűntek el a reklámpiacról

admin
admin

2010. 03. 30. 14:39

Tavaly közel ötödével esett vissza a hazai reklámpiac, a legnagyobb vesztesek a rádiók és a nyomtatott lapok voltak. Tovább nőtt ugyanakkor az internetes hirdetési piac, igaz jóval lassabban, mint az elmúlt években.

Tavaly 162 milliárd forintos volt a hazai reklámpiac, ami 19,2 százalékos visszaesést jelent 2008-hoz képest – jelentette be a Napi Gazdaság mai reklámkonferenciáján Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. A drámai csökkenés – mintegy 40 milliárd forinttal lett kevesebb a hirdetési bevétel – hátterében egyértelműen a gazdasági válság áll.

A múlt év legnagyobb vesztesei a rádiók voltak, náluk 30 százalékkal esett vissza a reklámbevétel 2008-hoz viszonyítva, míg a közterületi médiánál 29,7, a nyomtatott sajtónál pedig 28 százalékos volt a csökkenés. A televíziós hirdetésekre költött összes 16,5 százalékkal csökkent tavaly, az országos televízióknál érződött jobban a válság, míg a tematikus tévék viszonylag jól tartották magukat.

Növekedni tudott viszont az internetes hirdetési piac, és a múlt évben már a hazai reklámpiac 14,4 százalékát tudhatta magáénak ez a szegmens. Igaz ugyanakkor, hogy míg 2008-ban és 2007-ben is 40 százalék felett volt a webes hirdetési piac bővülése, addig tavaly csak hét százalékkal, 23,3 milliárd forintosra nőtt.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2013. február 14.
Egy recepciós munkatárs a Microsoft Magyarország Kft. székházában, a főváros II. kerületében, a Graphisoft parkban 2013. február 14-én. A magyar kormány és a Microsoft Magyarország Kft. tavaly decemberben kötött stratégiai együttműködési megállapodást.
MTI Fotó: Bruzák Noémi
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.