Üzleti tippek

Javuló kilátások

A múlt év véginél lényegesen optimistább előrejelzést adott az idei hirdetési költésekre vonatkozóan a Carat. A cég becslése szerint ebben az évben 2009-hez képest 2,9 százalékkal bővül majd a globális reklámpiac.

A társaság legutóbbi, októberi előrejelzésében még csak 1 százalékos növekedést prognosztizált erre az évre világszinten. A meghatározó piacok közül az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is növekedést vár a Carat, ugyanakkor Japánban, Németországban és Spanyolországban még továbbra is érződik majd a válság hatása. Japánban 3,1, Németországban 2,6, Spanyolországban pedig 2 százalékos visszaesést jósolnak a vállalat szakértői.

A cég a múlt év végén még 2,6 százalékos visszaesést jósolt az amerikai reklámpiacon 2010-re, az újabb előrejelzésben azonban már 0,2 százalékos növekedés szerepel erre az évre 2009-hez képest. Az Egyesült Királyságban várhatóan 2,9 százalékos lesz a hirdetési piac bővülése, korábban csak 1,4 százalékos növekedést jósoltak.

Gyors lesz ugyanakkor a fejlődés a feltörekvő piacokon, így például Kínában 16,1, Indonéziában 15,8, míg Törökországban 13,5 százalékos bővülést prognosztizál erre az évre a Carat 2009-hez viszonyítva.

A napilapoktól és a magazinoktól eltekintve valamennyi média-szegmensben bővülés várható az idén. A tavaly 4,8 százalékkal visszaeső televíziós hirdetési piacon globálisan 6 százalékos növekedés várható erre az évre, és a teljes reklámköltés 45,2 százalékát tudhatja majd magáénak ez a platform. Az internetes hirdetési piac várhatóan 10,1 százalékkal bővül majd 2010-ben az előző évhez képest.

A Carat az Aegis csoport globális kommunikációs hálózat tanácsadásra, médiatervezésre és vásárlásra specializálódott tagja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik