Üzleti tippek

A Pepsi kivonul a sulikból

A kettes számú legnagyobb üdítőital-gyártó ezentúl tejet, vizet és gyümölcsleveket árul majd az iskolákban.

A hasonló amerikai programja sikerére tekintettel világszerte folytatja a cukrozott üdítőitalok iskolai kivonásának akcióját az amerikai PepsiCo: a gyermekkövérség elleni harc jegyében 2012-ig 200 országban kivonja az általa gyártott, magas kalóriatartalmú, édesített üdítőket az iskolai büfékből. Ezzel a világ kettes számú üdítőgyártója elsőként indít ilyen jellegű globális programot.

Az általános iskolákban a PepsiCo. csak vizet, zsírszegény vagy alacsony zsírtartalmú tejet, valamint hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcsleveket árusít majd. A középiskolákban ugyanezeket engedi, alacsony kalóriatartalmú üdítőkkel – például a Diet Pepsivel – kiegészítve. Sportitalai árusítását a cég csak akkor engedélyezi, ha azokat bizonyíthatóan sportoló, vagy más fizikai tevékenységet folytató diákoknak értékesítik.
Akciója sikere érdekében a cég együttműködést vár a palackozóktól, az italait árusító vállalkozásoktól és más elosztóktól, amelyek a PepsiCo. termékeit az iskolákba juttatják.

A PepsiCo.-nak ugyanakkor nincsenek pontos adatai arra vonatkozólag, hogy világszerte mennyi fogy üdítőiből az iskolákban.

Az amerikai üdítőital szövetség adatai szerint 2004 és 2009 között a magas kalóriatartalmú, vagyis hozzáadott cukrot is tartalmazó üdítők eladása 95 százalékkal csökkent az Egyesült Államok iskoláiban, nem utolsósorban a PepsiCo. akciója következtében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik