Üzleti tippek

Javított a TV2 anyacége

admin
admin

2010. 03. 08. 10:47

A 2008-as 119,1 millió eurós veszteség után tavaly 144,5 millió eurós nyereséget ért el a ProSiebenSat.1 Csoport.

A bevétel azonban csökkent a TV2 anyavállalatánál, tavaly a 2,76 milliárd euró volt a forgalom, ami 5,5 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A ProSiebenSat.1 Csoport a 2009-es pénzügyi évben jó eredményeket ért el nehéz piaci körülmények között – olvasható a TV2 közleményében. “Köszönhetően a folyamatos költséggazdálkodásnak és az utolsó negyedévi jó teljesítményünknek, 2009-ben sikerült helyreállítanunk a társaság nyereségességét. Ezzel a ProSiebenSat.1 megmutatta, hogy a kreativitás nem csak költségvetés kérdése. Növekvő sikerünk a nézőink és ügyfeleink körében a legjobb bizonyíték arra, hogy a programkészítés minősége és a hatékony költséggazdálkodás kéz a kézben járnak.” – nyilatkozta az eredmények kapcsán Thomas Ebeling, a ProSiebenSat.1 Media AG vezérigazgatója.

A ProSiebenSat.1 Csoport költséggazdálkodási intézkedései között szerepelt a német családi adók átszervezése a müncheni központban – ezáltal 0,7 százalékos javulást sikerült elérni a németországi nézettségi arányt illetően, amely a társaság legfontosabb piaca, 30,1 százalékkal. Ugyanakkor a Csoport állandó költségei 9,6 százalékkal, 2,077 milliárd euróra csökkentek 2009-ben.

A ProSiebenSat.1 Csoport 2009-ben szigorú költség- és készpénzgazdálkodást folytatott, és ezzel egyidejűleg kellően irányított módon fektetett be a programkészítés minőségének javításába. A német nyelvű régióból jó példa volt az a hosszú távú megállapodás, amelyet a Csoport németországi, ausztriai és svájci televízióadói számára írt alá olyan hollywoodi stúdiókkal, mint pl. a Twentieth Century Fox Television. A Csoport ezenkívül kizárólagos jogokat szerzett számos hollywoodi kasszasikerre és USA tévésorozatra nemzetközi adótársaságai számára. A szerződő partnerek között voltak a Sony Pictures (BE), CBS International (NL, BE, RO, HU), Regency (BE, NL), Disney (RO) és az NBC Universal (HU) cégek. A teljes programkészítési beruházás – 1,227 milliárd euró – a tavalyi évi szint alatt maradt.

A cégcsoport nettó pénzügyi adóssága 2009 végére 112 millió euróval, 3,295 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A csökkenés nagyrészt a megnövekedett készpénz-pozíciónak köszönhető, összehasonlítva a tavalyi év utolsó napjával (+104,5 millió euró). A javuló nyereségesség és a tavaly év végéhez képest kisebb osztalékfizetés pozitívan befolyásolták a Csoport likviditási helyzetét.

Az általános gazdasági környezet 2009-hez képest némileg javulni fog, de a tervezhetőség továbbra is alacsony szintű marad 2010-ben a német médiacsoport várakozásai szerint. “Ahhoz, hogy továbbra is nyereségesek tudjunk maradni a jelenlegi piaci környezetben, folytatjuk a határozott költségellenőrzést” – mondta Ebeling. “A Csoport több területén vezettünk be intézkedéseket 2009-ben a hatékonyságunk növelése és további árbevétel-források kiaknázása érdekében. Az új árbevételi modellekre példa a “médiát árbevétel-részesedésért”, amelynek során reklámidőt cserélünk az árbevételből való részesedésre; a fizetős TV-ágazatunk bővítése; és az olyan üzletágakban történő részvételünk, mint a rendezvények és az élő műsorok szervezése. 2010-ben is ugyanezt a megközelítést kell folytatnunk” – tette hozzá a ProSiebenSat.1 Media AG vezérigazgatója.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.