Üzleti tippek

Belebukott a Miami Herald a fizetős tartalomba

A The Miami Herald című amerikai napilap megszüntette azt a két hónapja indított kísérletet, amelynek lényege, hogy az újság internetes kiadását használó olvasók önkéntes alapon megajánlhattak egy összeget a szerintük érdekes cikkekért.

Hét végén megjelent írásában az újság egyik alelnöke, Elissa Vanaver szűkszavúan csak annyit közölt: “az utóbbi két hónap visszajelzéseinek elemzése után úgy döntöttünk, hogy véget vetünk ennek a programnak”. Arról nem nyilatkozott, hogy mekkora összeg gyűlt össze a kísérletben.

A The Miami Herald, amely tavaly 200 munkatársától vált meg, december 15. óta kínálta fel az adományozás lehetőségét honlapján. Minden egyes cikk alatt elhelyezett egy linket, amely átirányította az olvasókat egy olyan internetes oldalra, ahol hitelkártyájukkal fizethettek.

Nyomtatott példányaik reklámbevételeinek csökkenésével, olvasótáboruk lemorzsolódásával és az információkat ingyen kínáló hírportálok megjelenésével az amerikai újságok internetes kiadásukból származó, új jövedelemforrások után néznek.

Az észak-amerikai sajtó vezető orgánuma, a The New York Times bejelentette, hogy jövőre elkezdi fizetőssé tenni honlapja látogatását. A The Wall Street Journal már fizettet olvasóival a világhálón, és Rupert Murdoch sajtómágnás is beharangozta: azt tervezi, hogy fizetőssé teszi a birodalmához tartozó összes újság internetes kiadását.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik