Üzleti tippek

Válságtünet: többet tévézünk

Tavaly öt perccel nőtt 2008-hoz képest a napi tévénézési idő átlaga a magyar lakosság körében az AGB Nielsen Médiakutató Kft. adatai alapján. A társaság szerint a válsággal függ össze, hogy egyre többet töltenek a tévéképernyő előtt a magyarok.

A napi tévénézési idő 2004 és 2007 közötti csökkenését követően 2008-ban enyhe, 1 perces növekedést tapasztalhattunk, és feltehetően a válság miatt ez a tendencia 2009-ben tovább erősödött: a teljes lakosság (4+) körében az egy főre jutó napi tévénézési idő átlaga 260-ról 265 percre emelkedett – derül ki az AGB Nielsen felméréséből. A 18-49 évesek naponta átlagosan 226 percet töltöttek 2009-ben a televízió előtt, ez 6 perccel több, mint 2008-ban. A lakosság egészére nézve nőtt a nézett idő, és a tévé által naponta elért
személyek száma is emelkedett, vagyis általánosságban az egész ország intenzívebben tévézett 2009-ben az előző évhez képest.

A múlt évben a gazdasági válság ellenére tovább nőtt a televíziós piac kínálata, az év végére új tematikus csatornák is indultak (DigiSport, Nóta TV, Ozone Network, Life Network), melyek tovább színesítik a magyar kábelcsatornák világát. Az általános szórakoztató csatornák esetében történt a legmarkánsabb változás: napi átlagos elérésük 6 százalékkal növekedett, és naponta átlagosan 15 perccel több volt a nézett idejük 2008-hoz képest. Ide tartozik a filmcsatornák csoportja is, amely az előző évhez hasonlóan ezúttal is jelentősen növelte napi átlagos elérését és nézett idejét egyaránt. Továbbá ebbe a kategóriába tartoznak még a gyerekcsatornák, a zenecsatornák, valamint az ismeretterjesztő csatornák is, melyeknek elsősorban a napi elérésük nőtt tavaly 2008-hoz képest, viszont a nézett idejük csupán 1-1 perccel gyarapodott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik