Üzleti tippek

Nőtt a digitális televíziózás részaránya

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában 2009 novemberében közel 10 ezerrel, 1,118 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentése szerint.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. – november végén összesen 2,472 millió előfizetést tartottak nyilván, 9 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban.

A digitális előfizetéssel rendelkezők száma a vizsgált 14 szolgáltatónál 1,109 millióról 1,118 millióra emelkedett novemberben, míg az analóg előfizetések száma ebben a körben 1,372 millióról 1,354 millióra csökkent. Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 45,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az októberi 44,7 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 359 ezerről 374 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma, ugyanakkor 6 ezerrel 744 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 14,5 százalékról 15,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya, a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 30,2 százalékról 30,1 százalékra csökkent, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 55,3 százalékról 54,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 52,6 százalékról 51,1 százalékra csökkent, a UPC-é 24,4 százalékról 24,6 százalékra, a Magyar Telekom pedig 17,8 százalékról 19,1 százalékra növelte részesedését.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 1,731 millióról 1,728 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,372 millióról 1,354 millióra esett, míg a digitális előfizetések száma 359 ezerről 374 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,4 százalékról 35,3 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 21,3-ről 21,6 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 11,9 százalékról 12,1 százalékra nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, október után novemberben is 32,1 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 24,2 százalékról 23,9 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 20,3 százalékról 20,8 százalékra növelte részesedését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik