Üzleti tippek

Olcsó Mónika

Nincs pénzük drága délutáni műsorokra, a válság miatt pedig a filmeken is spórolnia kell a még így is bőven piacvezető RTL Klubnak. Kolosi Péter programigazgató elmondása szerint már az idén felkerül az első külföldi sorozat az RTL Most!-ra.

– Mekkora látogatottságot ér el az egy hónapja indított videós oldalatok, az RTL Most?

– Optimista terveinket már sikerült felülmúlnia a naponta megnézett videók számának, ami átlagban 66 ezer körül alakul.

– Mi a legnézettebb az oldalon?

– Eddig a Csillag születik és a Benkő feleséget keres érte el a legmagasabb látogatottságot. Előbbiből az első öt adást összesen 518 ezren, a Benkő két epizódját pedig 168 ezren nézték meg a neten. Hamarosan egyébként a flash videókról átállunk a Silverlight technológiára.

– Ez mit jelent?

– A Silverlight a Microsoft egyik újítása, amellyel már HD-minőségű videókat is le lehet játszani. Emellett jogvédelmi okokból ennek a technológiának a bevezetése az egyik feltétele annak, hogy külföldi tartalmak felkerülhessenek az oldalra.

– Belátható időn belül fel is kerülnek, vagy ez még a jövő zenéje?

– A Cobra 11 új évfolyamának részei még ebben az évben elérhetők lesznek a neten is, ehhez már megszereztük a szükséges jogokat. A jövő év első felétől pedig egyre több ilyen külföldi tartalom lesz a site-on.

–Díjfizetés ellenében?

– Amelyek első körben felkerülnek, még nem lesznek fizetősek, de eljön az az idő, amikor kizárólag díjfizetés ellenében elérhető videók lesznek az oldalon. Az elv az, hogy a hét napnál frissebb tartalmak ingyenesek maradnak, legfeljebb regisztrációt kérünk. Hamarosan viszont indul egy új szolgáltatás, ami már az indulástól fizetős lesz. Ennek keretében egyes műsorokat már az adásba kerülés előtt meg lehet nézni a neten.

– Volt olyan őszre tervezett műsorotok, amire a válság miatt nem jutott pénz?

– Nem volt ilyen, de csak azért, mert a bevételek alakulását látva már az év elején tudtuk, hogy mi fér bele az idei keretünkbe. Tavaly például még azt terveztük, hogy a Celeb vagyok, ments ki innen! műsornak 2009-ben elkészül a második évadja, de már januárban láttuk, hogy erre nem lesz lehetőségünk. A válság miatti spórolás egyébként nemcsak a magyar gyártású műsorokat, hanem a filmkínálatot is érintette.

– Ennek ellenére az elmúlt hónapokban szinte minden idősávban jól szerepeltek a műsoraitok. Kivéve a Mónika-show, amelynek 22 százalék körüli közönségaránya messze van a műsor fénykorától, és mostanra a Joshi Bharat is beérte. Nem fáradt el ez a formátum?

– Délutánonként, amikor különösen erősek a kábelcsatornák, már nehéz 30-40 százalékos közönségarányt elérni. Másrészt van egy közönség, amely ezeket a műsorokat szereti, ez a réteg pedig jelenleg megoszlik a két csatorna között, s ez is szerepet játszik a csökkenésben. Ettől függetlenül a Mónika havi átlagban vezet a Joshi Bharat előtt.

– De mit lehet ilyenkor tenni? Hiszen nyilván a TV2 nem fogja eltenni onnan a Joshi Bharatot, mert a csatornához képest nem teljesít rosszul.

– Gondolkodunk olyan újításokon, amivel ezen lehet változtatni, de ebben a sávban a műsor költsége is egy nagyon fontos szempont. Sok minden van, amit külföldi adókon lehet látni délutánonként, de azért nincsenek Magyarországon, mert nekünk drága lenne.

– Lapunk előző számában Gonda Péter, a vetélkedőket gyártó Q-Art Kft. ügyvezetője beszélt arról, hogy vagy egyik, vagy másik nagy kereskedelmi csatornának dolgozik, nincs nagyon átjárás. Ez külföldön is így működik?

– Országonként változó, nagyban függ a piac méretétől is. Magyarországon egyetlen cég gyártott párhuzamosan mindkét csatornának, ez pedig a Primetime volt, akik az Esti Showder mellett a TV2-nek az Activityt készítették. Szerintem az sem volt szerencsés. Nem tartottam volna jónak a Q-Art esetén sem, hogy miközben a TV2-nek gyártják a Párbajt, nekünk készítsenek bármilyen vetélkedőt. Egy produkciós cég is birtokában van olyan üzleti titkoknak, amelyek nem lennének jók, ha kiszivárognának. Gondáék egyébként másfél évvel ezelőtt idehozták nekünk a Párbaj formátumát, még pilotadás is készült belőle. Mi ezt látva azt mondtuk, hogy ez egy rossz műsor és megbukna, ezért köszöntük, de nem kértük. Ezután vitték át a TV2-höz.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik