Üzleti tippek

A vártnál rosszabb helyzetben a reklámpiac

A korábbinál is borúlátóbb előrejelzést tett közzé a globális hirdetési piacról a ZenithOptimedia. A cég a júliusban jósolt 8,5 százalék után most már 9,9 százalékos csökkenést vár erre az évre 2008-hoz képest.

A vártnál rosszabb első féléves adatok hatására újra módosította a globális hirdetési piacra vonatkozó előrejelzését a ZenithOptimedia. A cég egy évvel ezelőtt még 4 százalékos növekedést jósolt 2009-re, ezt az idén áprilisban már 6,9 százalékos csökkenésre módosította. Júliusban újabb, ezúttal 8,5 százalékos visszaesést prognosztizáló tanulmányt adott közzé a társaság, a legújabb kutatás szerint pedig a csökkenés mértéke elérheti a 9,9 százalékot is. A ZenithOptimedia szakértői annak ellenére rontottak a 2009-re vonatkozó reklámpiaci előrejelzésen, hogy az év második felére már javulást várnak, és reményt látnak arra, hogy jövőre már növekedésnek induljon a globális reklámpiac. Igaz, egyelőre csak félszázalékos bővülésre számítanak 2010-ben, míg korábban 1,6 százalékot prognosztizáltak.

A legnagyobb zuhanás a ZenithOptimedia adatai szerint Közép- és Kelet-Európában várható az idén, ahol tavalyhoz képest 20,9 százalékkal csökken a hirdetési piac. Észak-Amerikában az előrejelzés szerint 12,6 százalékkal költenek kevesebbet reklámra az idén, mint 2008-ban. Afrikában és a Közel-Keleten 11,4 míg Nyugat-Európában 11,2 százalékkal csökken a hirdetési piac az idén tavalyhoz képest. Az Ázsia/Óceánia régióban 3,2 százalékos csökkenést várnak, egyedül Dél- és Közép-Amerika tartja magát, ott 0,6 százalékos növekedés lesz az idén is a ZenithOptimedia előrejelzése szerint.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik