Üzleti tippek

Zsugorodó webes reklámpiac

Több mint 5 százalékkal csökkent az amerikai online hirdetési piac az első félévben az egy évvel korábbihoz képest.

Az amerikai hirdetők 10,9 milliárd dollárt költöttek el az interneten 2009 első hat hónapjában, ez 5,3 százalékos visszaesést jelent 2008 hasonló időszakához képest – közölte az Interactive Advertising Bureau (IAB). Továbbra is a keresőmarketing a legkedveltebb hirdetési forma az online reklámot választók között, az első félévben 5,1 milliárd dollár volt a szegmens bevétele, amely igen kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Ha nem is drámai mértékben, de csökkent a display hirdetésekből származó bevétel. Az év első hat hónapjában 3,8 milliárd dollárt költöttek ilyen típusú reklámokra a hirdetők, ami 1,1 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben. Bár a videós hirdetések továbbra is igen kis szeletét jelentik a netes reklámpiacnak, a közeljövőben megváltozhat ez a helyzet, ugyanis rendkívül gyorsan bővül ez a terület. Az amerikai hirdetők 477 millió dollárt költöttek internetes videós reklámokra 2009 első hat hónapjában, ami 38 százalékos növekedést jelent éves szinten.

Drámai visszaesés volt tapasztalható az apróhirdetésekben, majdnem harmadával csökkent a szegmens bevétele, és hasonló mértékű volt a csökkenés az e-mail marketing területén is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik