Üzleti tippek

A Coca-Cola a legértékesebb

A Coca-Cola, az IBM és a Microsoft vezeti a Business Week és az Interbrand által összeállított márkaérték-listát. A tavalyi rangsorhoz képest a pénzügyi brandek értéke csökkent a leginkább.

Közel 69 milliárd dollárral a Coca-Cola őrzi vezető helyét a világ legértékesebb márkáinak rangsorában. A Business Week és az Interbrand által összeállított lista szerint az üdítőital-gyártó brand értéke kismértékben ugyan – mindössze három százalékkal -, de nőtt tavalyhoz képest, így elérte a 68,7 milliárd dollárt. A második helyen lévő IBM 2 százalékos növekedést tudott felmutatni, a ranglista szerint valamivel több mint 60 milliárd dollárt ér a márka, míg a harmadik pozíciót megszerző Microsoft 56,6 milliárdosra becsült brand értéke 4 százalékos visszaesést jelent tavalyhoz képest.

Az elmúlt év legnagyobb nyertese a lista alapján a Google, a webvilág meghatározó márkájának értéke 25 százalékkal nőtt 2008-hoz viszonyítva, megközelítve a 32 milliárd dollárt. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy év alatt a tizedikről a hetedik pozícióba lépett előre a Business Week/Interbrand listán. A jobban teljesítő brandek között van még a svéd bútorkereskedelmi lánc, az Ikea, a Wrigley és a Danone, ezeknél a vállalkozásoknál 10 százalékos márkaerősödést mértek a felmérés készítői.

Drámai évet tudhatnak maguk mögött a pénzügyi márkák, a gazdasági válság igencsak megtépázta a hírnevüket. A Citi és az UBS esetében 49, illetve 50 százalékos volt a visszaesés, de a szegmens legerősebb brandje, az American Express egyharmados értékcsökkenést szenvedett el, ezzel a 2008-as 15. helyről a 22.-re esett vissza az idei listán.

A válság másik nagy vesztese az autóipar volt a rangsor szerint, a legendás motorgyártó, a Harley Davidson például az 50.-ről a 73. helyre csúszott vissza a 43 százalékos márkaértékvesztés miatt. De 8 százalékkal csökkent a Toyota brand értéke is, és a Mercedesnél is 7 százalékos visszaesést mértek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik