Üzleti tippek

Mennyei üzlet

Michael Jackson, Elton John és a Guns’n’Roses producerével készít saját lemezt XVI. Benedek pápa. Az album kampányát decemberre időzítik.

Igencsak modern eszközökkel hirdeti az igét a katolikus egyház feje: miután elkészíttette saját weboldalát és regisztrálta magát a világ egyik legnépszerűbb közösségi portálján, a Facebookon, a nyolcvankét éves pápa úgy döntött, betör a lemezpiacra.
XVI. Benedek Alma Mater című CD-jének anyagait a Szent Péter-székesegyházban rögzítették. A szent atya latinul, portugálul, franciául és németül előadott egyházi énekeit a Római Filharmonikusok kórusa és a Royal Filharmonic Orchestra zenekara kísérte, a végső változaton pedig a londoni Abbey Road stúdióiban dolgoztak. Az album ötlete nem a Vatikánból származik, hanem egy olasz médiavállalattól, a Multimedia San Paolótól, amely a lemez előkészítési munkálataiban és marketingjében is oroszlánrészt vállalt.
Mennyei üzlet 1

Olaszországban senki nem lepődik meg azon, hogy az egyházfőnek saját CD-je lesz, hiszen tíz évvel ezelőtt II. János Pál már megtörte a jeget. Abbá Pater című korongjából már a piacra dobást követő három nap alatt egymillió példány kelt el. Joggal bízik hasonló eredményekben a mostani pápa is, hiszen a katolikusok egymilliárdos tábora biztos célpiacot jelent. Ha csak a hívek töredéke vásárolja meg karácsonyi ajándéknak a jó üzleti érzékkel november 30-ára ígért lemezt, már akkor is nyereséges lesz a projekt. Ráadásul a siker garanciája az is, hogy a CD-t a Geffen Records/Universal adja ki, amely eddig többek között Michael Jackson, Elton John, a Nirvana vagy a Guns’n’Roses útját egyengette.

„Manapság már mindenfajta zene érdekli az embereket, a Geffen pedig eddig is különböző stílusú zenészek munkáit adta ki” – nyilatkozta Colin Barlow, a kiadóvállalat elnöke az együttműködés kapcsán a Reutersnek. „Örömünkre szolgál, hogy XVI. Benedek pápa áldását adta erre a kezdeményezésre” – tette hozzá. A szerződés pillanatnyilag egy album elkészítésére szól, a bevételből hátrányos helyzetű gyerekek zenei oktatását tervezik támogatni szerte a világon.

Az egyházi előkelőség újfajta szereplésének hírét nem mindenki veszi egészen komolyan. Vannak, akik az angol „pápa” és a „sztár” szavak ötvözeteként „popestarnak” kezdték nevezni az atyát, mások szerint haknikörútra kellene indulnia a lemez megjelenését követően, és az ilyenkor szokásos tévés promóciókban is részt kellene vennie. Szalay Endre, nyugalmazott szeged-csanádi megyéspüspök a viccelődésekre reagálva elmondta: „A pápa nem azért készíti el a lemezt, mert sztár akar lenni. A korongnak fontos üzenete van, a szentatya ily módon is tovább kívánja adni Isten igéjét”.

Akadnak persze olyan egyházi szolgák is, akik vallásuk terjesztése, népszerűsítése mellett a hírnevet sem vetik meg. A Milánó közelében lévő Musocco kolostorában élő kapucinus szerzetes, Cesare Bonizzi például Frate Metallo, azaz Metál testvér néven írta be magát a zenetörténelembe. A heavy metal iránti érdeklődését egy Metallica-koncert keltette fel, és elhatározta, ő is alkot valamit ebben a műfajban. Azóta 16 lemeze jelent meg, ezeken missziójával kapcsolatos témákat dolgozott fel a családról, a szeretetről, a drogok veszélyességéről. Rajta kívül a rocker Alfonso atya is hódított egy évtizede a zenekedvelők körében, amikor az 1999-es San Remó-i Táncdalfesztiválon farmernadrágban és a ferencesek szandáljában lépett színpadra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik