Üzleti tippek

„Időrabló” Facebook

Júliusban több mint öt órát töltött a Facebookon egy átlagos felhasználó, ez több mint háromszorosa az egy évvel korábbinak.

Átlagosan 5 óra 12 percet töltöttek az idén júliusban a Facebookon a regisztrált felhasználók, míg 2008 júliusában még csak másfél órát szántak a közösségi oldalra – derül ki a Nielsen kutatásából. Ezzel a leglátogatottabb internetes oldalak között a Facebook büszkélkedhet a legaktívabb felhasználói táborral. Az internetezők által az oldalon eltöltött időt vizsgálva a második számú portál a Yahoo! volt júliusban, amelyen átlagosan 3 óra 23 percet böngésztek a felhasználók. De még a ranglista ötödik helyén található MSN-en is 2 óra 8 perc volt az átlagos felhasználói időtöltés.

A Facebook használatában tapasztalt látványos növekedés egyik oka szakértők szerint a hálózati hatás lehet. Azzal, hogy a portál közönsége ugrásszerűen megnőtt, a felhasználók számára sokkal több kapcsolat vált elérhetővé, lényegesen több lehetőség van arra, hogy kommunikáljon, játszon másokkal. Ez értelemszerűen megnövelte az oldalon egy-egy látogatás alkalmával eltöltött időt. Az sem mellékes, hogy a Facebook üzemeltetőinek sikerült elérniük, hogy a regisztrált felhasználóik viszonylag sűrűn látogassák az oldalt.

Néhány éve a jóval kisebb felhasználói tábor fele jelentkezett be mindennap a Facebookra, és most, hogy 250 milliósra nőtt a közösségi oldal regisztrált felhasználóinak száma, még mindig sikerült megtartani ezt az arányt. Ez a tendencia kulcsfontosságú a hirdetések értékesítésében is, hiszen több emberhez juttathatnak el egy-egy reklámot egy adott napon – derül ki az Adage.com összeállításából.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik