Üzleti tippek

Afrikára hangol a Puma

Jelentős bevételnövekedést vár a következő években a Puma. A sportfelszerelés-gyártó társaság az afrikai labdarúgó-világbajnokságtól várja a fellendülést.

A Financial Times című angol üzleti napilap információ szerint a Puma összes, mintegy 2,5 milliárd eurós árbevételének eddig mintegy három százaléka származott az afrikai kontinensről. Igaz, a labdarúgáshoz kapcsolódó felszerelések értékesítéséből származó forgalmuk kétévente megduplázódott.

Jochen Zeitz, a Puma vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy Afrikában a világ minden más tájához képest nagyobb mértékű növekedést fognak tudna elérni a következő években. Várakozása szerint 2010-ben több mint egymillió darab terméket fognak értékesíteni, azok után, hogy idén 750 ezres eladással számolnak.

A Puma a világ harmadik legnagyobb sportfelszerelés gyártója, és azt reméli, hogy további piacokat tud szerezni riválisaitól, az Adidas-tól és a Nike-tól. A Puma egyébként 11 afrikai csapatot szponzorál, és olyan kiemelkedő játékosokat is támogat, mint például kameruni Samuel Eto’o. Az iparág legnagyobb szereplői egyébként nagyon várják már a következő évet, hiszen 2009-ben nem rendeztek számukra kiemelkedően fontos sporteseményt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik