Üzleti tippek

Jellegtelen ingatlanhirdetések

Idén az utazással, turizmussal foglalkozó közterületi reklámok aktivizálták legjobban az embereket. Az ingatlant hirdető plakátok szerepeltek a legrosszabbul.

Közzétette a Szonda Ipsos a POSTerTEST elnevezésű közterületi kutatásának legfrissebb eredményeit. Az év első felének kampányiról általánosságban elmondható, hogy az észlelési és azonosítási mutatók élén a legismertebb, legmarkánsabb arculattal rendelkező hirdetők és termékek állnak – Erste, Pannon, Magyar Telekom.
Tetszeni inkább a magas színvonalon megvalósított, markáns üzenettel rendelkező kreatívok tetszettek – Milka-, Tokaji Furmint-reklám, Opel Insignia-hirdetés –, aktivizálásban pedig az első tízben döntően impulzív vásárlási termékek szerepelnek – mint például a Milka és a Sió egy-egy kampánya.

A felületek észlelésének alakulását leginkább a felületek darabszáma határozza meg, bár 400 felület alatti kampányokkal is be lehetett kerülni a Top 10-be. Ez tökéletesen bizonyítja, hogy nemcsak a mennyiség számít, hanem a felületek minősége, illetve a területi eloszlás is.
2009 első félévében a távközlési szektor teljesített a legkiemelkedőbben, ennek a szektornak a kampányait látták a legtöbben, és erről tudták a legtöbben megmondani, hogy miről is szól a plakátja. A távközlési hirdetések eredményeit a magas felületszámok, a karakteres megjelenés és a jól bejáratott színvilág segítette.
Az embereknek leginkább az utazás-turizmus szektor kampányai tetszettek, és ezek aktivizálták is a legtöbbeket arra, hogy megvegyék a plakátokon látható terméket, vagy igénybe vegyék a hirdetett szolgáltatást.

Az észlelés, azonosítás, tetszés és aktivizálás mutatókat figyelembe véve leghátul az ingatlanos cégek hirdetései kullogtak. Utóbbiak különösen az azonosítás terén teljesítettek rosszul, magyarán az emberek nehezen tudták elkülöníteni egymástól az egyes ingatlanprojekteteket hirdető plakátokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik