Üzleti tippek

Microsofttal üzletel a Publicis

Több mint félmilliárd dollárt fog fizetni a Razorfish nevű digitális ügynökségért a Publicis. A cégre a WPP és a Dentsu is pályázott.

A hírek szerint 530 millió dollár ellenében adja el a Razorfish-t a Microsoft. A szoftvergyártó óriás két évvel ezelőtt szerezte meg az ügynökséget, amely akkor egy hatmilliárd dolláros tranzakció részeként került át a Microsofthoz. Ennyit fizetett ugyanis a társaság az aQuantive online reklámcégért. Maurice Levy, a Publicis csoport elnöke jelezte: „egy újabb lépést tettünk afelé, hogy a világ vezető digitális kommunikációs ügynöksége legyünk”.

A tranzakció nem jelent szakítást a Microsoft és a Razorfish között. Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója az ügylettel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy továbbra is együtt fognak dolgozni a Razorfish-sel. A cég a tervek szerint az új tulajdonos szervezeti rendszerében is megtartja saját nevét, és a Publicis egyik még 2008-ban létrehozott vállalkozásába, a VivaKiba integrálódik be.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik