Üzleti tippek

Murdoch pénzt kér az online tartalmakért

admin
admin

2009. 08. 07. 12:20

Jövő nyártól már csak pénzért lesznek olvashatóak egyes híroldalak, például a The Times vagy a The Sun.

Nagy változtatásokat fontolgat a News Corporation médiaóriás feje: Rupert Murdoch a napokban bejelentette, hogy 2010 nyarától az összes érdekeltségébe tartozó híroldal tartalma csak pénzért lesz hozzáférhető. A médiamogul a tervezett lépést azzal indokolta, hogy a minőségi újságírás árát meg kell fizetni, ennél azonban valószínűleg nyomósabb ok a News Corp. elmúlt időszakban termelt vesztesége.

A vállalatcsoport nettó 3,4 milliárd dollárt bukott a júniusig tartó üzleti évben, a globális hírlapdivízió profitja 786 millió dollárról 466 millió dollárra csökkent, a társaság brit lapjainak reklámbevételei pedig év végére 14 százalékkal estek vissza. Minden bizonnyal ezeket a negatív eredményeket szeretné némileg kompenzálni a weboldalak bevételéből a médiavezető.

Az előfizetés bevezetése világszerte olyan milliós olvasótáborral rendelkező lapokat érint majd, mint a The New York Post, a The Sun, a The Times, a The Daily Telegraph vagy a The Australian. A News Corporationnek jelenleg két internetes oldala fizetős, a The Financial Times és a Wall Street Journal. Murdoch elmondta: tisztában van azzal, hogy ezzel az online lappiacot a fizetős modell felé tereli, s tudja, hogy ha sikeresek lesznek, gyorsan követni fogják őket mások is.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.