Üzleti tippek

Túl izgató volt a virslireklám

Gyerekek által is hallgatható műsorsávban nem reklámozhatja új, extra hosszú termékét a brit virsligyártó. A hirdetést néhány szülő szexuálisan túlfűtöttnek találta.

Új, a hagyományosnál hosszabb virslivel rukkolt elő egy brit gyártó, a Mattesons. Ám sajnálatukra a szaftos rádióhirdetés ellen több hallgatói panasz is érkezett, így azt csak késő esti műsoridőben adhatják le a rádiótársaságok.

A hirdetésben egy búgó férfihang latolgatja, vajon hova helyezhetjük be a finom, extra hosszú húsfélét. „Hölgyeim, várom az ötleteket…” szól a férfi, mire egy hölgy betelefonáló el is árulja, ő mit csinál az övével. „A sajátomat kisütöm, de ha egyedül vagyok tésztasalátába teszem” – adja meg a sokak számára kiábrándító választ a női hang.

A készítők biztosak voltak benne, hogy a reklám senkire nézve sem sértő és szexuálisan sem túlfűtött, mégis 21 panasz érkezett ellene. A kifogással élők legnagyobb problémája az volt, hogy gyermekek is hallgathatják a heves párbeszédet, ezért fordultak a brit reklámetikai szervezethez (ASA), amely helybenhagyta a kérelmet.

A 21 panasz brit viszonylatban nem túl magas, tavaly akadt olyan kifogásolt reklám is, amely ellen 840 panasz érkezett. Sokakat meglepett, hogy a kemény gyermekvédő reklám miatt kritizált Bernardo’s intézet szpotját védelmébe vette a hivatal azzal a magyarázattal, hogy a hirdetés nem volt öncélú. Szintén nem lett komoly következménye a Heinz melegcsókos reklámjának, noha néhány brit nézőnél ez is kiverte a biztosítékot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik