Üzleti tippek

Ösztönöznék a fogyasztói tudatosságot

Tudatosabb fogyasztói magatartás ösztönzésével kívánja ellensúlyozni a fogyasztók és gyártók érdekképviseleti szerveinek együttműködése a gazdasági válság kedvezőtlen hatásait.

Együttműködési megállapodást kötött a Magyar Márkaszövetség és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. A két szervezet együttes erővel lép fel a fogyasztóvédelmi témákban, ideértve a jogalkotást, a fogyasztóvédelmi politika véleményezését, valamint a civil fogyasztóvédelmi kultúra fejlesztését.

A vállalkozások fogyasztói jogokra vonatkozó ismereteinek bővítését is erősítenék, illetve rendezvényekkel, kiadványokkal, oktatási programokkal járulnának hozzá a hazai vásárlók fogyasztói tudatosságának támogatásához.

A gazdasági válsággal járó vásárlóerő csökkenéssel fennáll a veszély, hogy tovább erősödik a szürke- és feketekereskedelem, nagyobb teret nyer a hamisítás, a csempészés. Ennek megakadályozása fontos célja a megállapodásnak. Emellett a fiatalok megszólítása is lényeges eleme az együttműködésnek, közös kommunikációs és oktatási programok elindításával kívánják erősíteni bennük a tudatos fogyasztói magatartást.

„Meg kell mutatnunk, minden egyes vásárlási döntésünknek következményei vannak: biztonságunkra, egészségünkre, jólétünkre, vagy éppen a tágabb környezetünkre”- hangsúlyozta Dr. Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke.

Gulyás Gergely és Szentkirályi Alexandra sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a Szputnyik a legjobb vakcina, a minimálbér nem lesz adómentes, jövő héten átléphetjük a 4 milliós oltási határt, 6 millió beoltottól beszélünk társadalmi immunitásról.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.