Üzleti tippek

Felelős szórakoztatás

A legjobb stratégia, ha a gyermekeket szórakoztatva ismertetjük meg a környezetvédelem fontosságával – állítja Paul Robinson, a Walt Disney korábbi vezetője, a KidsCo első embere.

– Új, a környezet szeretetét, tiszteletét „tanító” program indul a gyerekeknek a KidsCo-n. A mai fiatalok fogékonyak a környezettudatosságra?

– Ha mi felnőttek fontosnak tartjuk, hogy megváltoztassuk a hozzáállásunkat a bolygónkért és azért, hogy ne okozzunk még több kárt a földnek, kiemelt feladatunk, hogy a következő generációt is cselekvésre késztessük. A KidsCo új sorozata, A vad jövő a NatGeo élő akciósorozata alapján készült, és segít abban, hogy a környezetvédelem mellé álljunk. Meggyőződésem, hogy minden számít, ami felhívja a gyerekek figyelmét a környezetünkkel kapcsolatos problémákra, és gondolkodásra készteti őket.

– Emellett hogy tudja átadni a felelősség fontosságát egy gyermekeknek szóló csatorna?

– Figyelemfelkeltéssel. Nemrég indult el például a Boo és Én című sorozat, a KidsCo első, eredeti animációs műsora, amelynek középpontjában az újrahasznosítás, az újraszelektálás, az energiamegújulás, a környezet tisztelete és a károk csökkentése áll.

– Vállalatként mit tesznek a környezetvédelemért?

– Próbálunk maximálisan zöldmegoldásokat alkalmazni. Egyik új filmünk elkészítése során például egyáltalán nem használtunk papírt: a gyártástól a forgatókönyvig mindent PC-n tároltunk. A cég dolgozói is környezettudatosan végzik feladatukat: odafigyelnek az iroda energia- és papírtakarékosságára és az újrahasznosításra. Megteszünk mindent, hogy környezettudatos vállalat legyünk.

– Ezenkívül mi mindent tanulhat meg a gyermek a televízió képernyőjén keresztül?

– A kicsik azt várják a tévétől, hogy szórakoztassa őket, egyszóval hamar elkapcsolnak, ha úgy találják a műsor túl unalmas, vagy nagyon tudományos. A legjobb stratégia, ha a tanulást vegyítjük a szórakozással, így a gyerekek megismerhetik a pozitív értékeket, és például nem folyatják a vizet fogmosás közben.

– Melyek a legnagyobb kihívások egy gyerekadó számára?

– Egy gyerekcsatornának azokhoz a dolgokhoz kell kapcsolódnia, amelyek számukra fontos szerepet játszanak a mindennapi életében. A legnagyobb kihívás, hogy lépést tartsunk a folyamatosan változó ízléssel, játékokkal és viselkedési mintákkal, amelyeket a fejlődő technológia is meghatároz. Fontos, hogy legyen egy jó sztori jó karakterekkel és minőségi animációval.

– Hol a határa a szülők és televízió felelősségének a gyermekek nevelése során?

– Elsősorban a szülőknek kell odafigyelni a gyerekekre, felügyelni, hogy mit néznek meg a tévében. Persze gyakran lehetetlen követni, mit csinál éppen a gyerek a nap minden percében. Mi próbálunk biztonságos teret adni a 6–10 éves korosztály számára. Nincs sok hirdetés és erőszakos tartalom.

– Mik a KidsCo tervei, várakozásai az elkövetkező 1-2 évre hazánkban?

– Fontos számunkra a magyar piac: 2007 szeptemberében indítottuk el a csatornát, és azóta kiemelt területként tartjuk számon, már csak azért is, mert Magyarország folyamatosan növekvő és versenyképes tér.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik