Üzleti tippek

Digitális közművet akarnak a cégek

Az internet ma már ugyanúgy közműnek számít, mint az áram-, a gáz-, a telefon- vagy az ivóvíz-szolgáltatás; a magyarországi cégek szerint pedig fontos, hogy minden településen legyen gyors, szélessávú internet – derül ki a Szonda Ipsos kutatásából.

Jelenleg hazánkban megközelítőleg 2300 olyan kis és közepes méretű település van (ez a lakosság nagyjából 30 százalékát érinti), amelyet korlátozottan vagy egyáltalán nem ér el a nagysebességű internetet biztosító optikai hálózat.

Az ezeknek a településeknek is az internetes hálózatra kötését célzó Nemzeti Digitális Közmű program fogadtatása a cégvezetők és céges döntéshozók körében széleskörű támogatást élvez.

Közel 80%-uk szerint néhány éven belül meg kell valósítani a programot, aminek kivitelezése elsősorban állami (48 százalékuk szerint) feladat, de közel egynegyedük szerint inkább a cégeknek kellene oroszlánrészt vállalniuk az új közmű kiépítésében. 12,4 százalék gondolja úgy, hogy az Európai Uniónak; 10,7 százalék szerint pedig az önkormányzatoknak kellene kiviteleznie a programot – derül ki a 661 vállalatvezető és vállalati döntéshozó online megkérdezésével folyt kutatásából.

Miért népszerű a digitális közmű?

Különösen a mikrovállalkozások körében élvez magas támogatást, hogy a digitális közmű a következő néhány évben elérje a kistelepüléseket. Ezeknek a cégeknek több mint egyötöde nagyon valószínűnek tartja, hogy elgondolkodna a telephelye áthelyezésén vagy új telephely indításán, ha az internet elérhető volna a ma még nem behuzalozott településeken, egyhatoduk remél piacbővülést a lépéstől, és minden tizedik távmunkások foglalkoztatását is elképzelhetőnek tartja az újonnan internetre csatlakozott településekről.

A cégek szerint az internet közepes hatással bír a saját versenyképességükre és növekedésükre, de az ország számára ennél erősebb hatása van, s a kereslet mértékét is befolyásolja.
A világháló a cégek életében az elmúlt években gyökeresen átalakította az információszerzést, a banki- és pénzügyeket, valamint a kapcsolattartást és külső kommunikációt – írja közleményében a Szonda Ipsos.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik