Üzleti tippek

A tinédzsereket is elérte a válság

Spórolnak az amerikai fiatalok. A család pénzügyi gondjai általában nem érintik a fiatalok kiadásait, de a jelenlegi recesszió ezt a réteget is utolérte.

A családok nagy része nem szól bele, hogy a fiatalok mire költik zsebpénzüket vagy a nagymamától kapott születésnapi bankókat, így a gyártók erre a szegmensre a közelmúltig nyugodtan számíthattak. A jelenlegi globális válság azonban nem kíméli a fiatalokat sem. A Piper Jaffray felmérése szerint évente mintegy 125 milliárd dollárt költ a fiatal amerikai generáció, azaz fejenként ötezer dollárt. A kutatás tanúsága szerint azonban az idei tavasszal 14 százalékkal esett vissza a fiatalok vásárlókedve a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Az Euro RSCG Discovery felmérése szerint a megkérdezett 13-21 év közötti lányok mintegy 92 százaléka aggódik a gazdaság helyzete miatt, míg a fiúk körében ez az arány 87 százalékos. Így egyre gyakrabban felteszik a fiatalok is azt a jogos kérdést: „Valóban szükségem van erre?”. Szakértők szerint hasonló aggodalmak korábban soha nem merültek fel e korosztályban, amely arról volt híres, hogy olyan gyorsan költötte el zsebpénzét, ahogy megkapta. Szakértők szerint a visszaesés nyáron még érezhetőbb lesz, mivel a válság hatására megcsappant a diákmunka iránti kereslet.

Min spórolnak?

A fiatalok leginkább a ruházati cikkeken, a szépségtermékeken, az ételen, valamint a szórakozási lehetőségeken spórolnak, azaz főként a mozi, a koncertek és a sportesemények estek áldozatul. A ruházati termékekre költött dollárok mintegy 22 százalékkal csökkentek 2008 tavasza óta, ellenben cipőre 4 százalékkal többet költöttek a megkérdezettek. A kozmetikumokra 12 százalékkal áldoztak kevesebbet, mint egy évvel korábban. Természetesen van egy határ, a tinédzserek nem mondanak le még válság idején sem a zenéről, a DVD-kről, a videojátékokról és kiegészítőkről. Ez utóbbi szegmensek eladási adatait alig érintette a recesszió.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik