Üzleti tippek

Ellenáll a válságnak a zöldmarketing

admin
admin

2009. 04. 21. 09:42

Mintegy 458 olyan terméket vezettek be 2009-ben az Egyesült Államokban, amelyet a környezetbarát jelzővel láttak el. Ha folytatódik a trend, megháromszorozódik az előző évhez képest a zöld termékek forgalomba hozatala.

A Datamonitor olyan termékeket vett a zöld kategóriába, amelyek a fenntartható vagy a környezetbarát jelzőket használták csomagolásukon. A tavalyi évben 2007-hez képest duplájára emelkedett azon árucikkek száma, amelyek a környezetre kevésbé ártalmasa, s szakértők szerint az idei év is kiemelkedő lesz a kategóriában.

A Nielsen adatai szerint a zöld termékek valamint az organikus élelmiszer iránt 2008 utolsó hónapjában is mintegy 5,6 százalékkal nőtt a kereslet. Azaz a fogyasztók a magasabb költségek és a gazdasági válság ellenére is hajlandók többet áldozni ilyen típusú termékekre. A kutatásokból kitűnik, hogy ez a szegmens sem úszta meg a válságot, de a fogyasztás visszaesése közel sem olyan drasztikus, mint más kategóriáknál, írja az AdAge.

Szakértők szerint a zöld termékek sikerének egyik magyarázata, hogy a fogyasztók sokkal környezettudatosabbak, mint a 10, 20 vagy 30 évvel ezelőtti trendek idején. Sokat lendített a szegmens sikerén az is, hogy a termékeket elérhető áron kínálják, a gyártók egyre nagyobb összeget próbálnak spórolni a járulékos költségeken. Így a fogyasztóknak nem jár extra költséggel, hogy tegyenek valamit környezetükért.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

2871252 06/13/2016 US soldiers during a stop of the US armed forces in Riga in the course of the Dragoon Ride II of the Saber Strike-2016 international exercise. Taisija Voroncova/Sputnik
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.