Üzleti tippek

Ellenáll a válságnak a zöldmarketing

Mintegy 458 olyan terméket vezettek be 2009-ben az Egyesült Államokban, amelyet a környezetbarát jelzővel láttak el. Ha folytatódik a trend, megháromszorozódik az előző évhez képest a zöld termékek forgalomba hozatala.

A Datamonitor olyan termékeket vett a zöld kategóriába, amelyek a fenntartható vagy a környezetbarát jelzőket használták csomagolásukon. A tavalyi évben 2007-hez képest duplájára emelkedett azon árucikkek száma, amelyek a környezetre kevésbé ártalmasa, s szakértők szerint az idei év is kiemelkedő lesz a kategóriában.

A Nielsen adatai szerint a zöld termékek valamint az organikus élelmiszer iránt 2008 utolsó hónapjában is mintegy 5,6 százalékkal nőtt a kereslet. Azaz a fogyasztók a magasabb költségek és a gazdasági válság ellenére is hajlandók többet áldozni ilyen típusú termékekre. A kutatásokból kitűnik, hogy ez a szegmens sem úszta meg a válságot, de a fogyasztás visszaesése közel sem olyan drasztikus, mint más kategóriáknál, írja az AdAge.

Szakértők szerint a zöld termékek sikerének egyik magyarázata, hogy a fogyasztók sokkal környezettudatosabbak, mint a 10, 20 vagy 30 évvel ezelőtti trendek idején. Sokat lendített a szegmens sikerén az is, hogy a termékeket elérhető áron kínálják, a gyártók egyre nagyobb összeget próbálnak spórolni a járulékos költségeken. Így a fogyasztóknak nem jár extra költséggel, hogy tegyenek valamit környezetükért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik