Üzleti tippek

Kétszáz milliárd felett a reklámköltés

admin
admin

2009. 04. 10. 07:41

Tavaly 200,6 milliárd forint volt a nettó becsült reklámköltés a hazai hirdetési piacon a Magyar Reklámszövetség adatai szerint. A részletekről a szövetség a Napi Gazdaság által szervezett konferencián beszélt.

Az egyes médiatípusok közül a mozi a legnagyobb vesztes, a hirdetésekből 740 millió forint folyt be, ami több mint 12 százalékos csökkenés 2007-hez képest. Abszolút számokban minden egyéb médiatípusnál növekedés volt. A legnagyobb felfelé ívelést az online könyvelhette el, mintegy 43,68 százalékkal többet, 20,13 milliárd forintot költöttek a hirdetők e szektorban.


Forrás: MRSZ

Forrás: MRSZ

A reklámtorta részesedés 2007 óta átrendeződött. A tavalyi adatok alapján a televízió reklámpiaci részesedése egy év alatt 40,1-ről 39 százalékra, a sajtóé 36,2-ről 34,5 százalékra csökkent, míg a rádiós piac minden ténylegesen elköltött száz forintból 5,1 helyett 5,8-at, az online pedig 7,5 helyett kereken tizet szívott fel; a közterületi reklám aránya fél százalékkal, 10,2-re mérséklődött, míg a moziköltés minden kétszázötvenedik forintot vitt el.

Az online piac fejlődött a leginkább, ezen belül is kiemelkedően jól szerepelt a keresőmarketing. Novák Péter, az MRSZ alelnöke az adatok kapcsán elmondta, az idei évre nulla és tíz százalék közötti online hirdetési növekedésre számítanak.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Németh Sándor: Előfordult, hogy a szocialisták zsaroltak

Szigetvár, 2016. szeptember 7.
Vass Péter, Szigetvár polgármestere köszönti az ünnepségsorozatra érkező Áder János köztársasági elnököt a szigetvári polgármesteri hivatal előtt 2016. szeptember 7-én, a Zrínyi-emlékévben.
MTI Fotó: Sóki Tamás
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.