Üzleti tippek

A webes arculat

Egyre több cég jelenik meg az interneten, azonban egyáltalán nem mindegy, miként alapozzuk meg cégünk remélt sikerét.

Kell egy weboldal – tanácsolják a kezdő vállalkozók számára a marketinges szakemberek, hiszen az internet nyilvánosságán keresztül könnyen elérheti bárki a céget. A tanács alapvetően helyes, de nem mindegy, miként építjük fel vállalkozásunk online arculatát.

Cégérkereső

A névválasztás az egyik legfontosabb lépés online üzletünk megalapozásában, az interneten ez képviseli vállalkozásunkat, ezért mindenképpen jól gondoljuk meg, milyen névvel és oldallal mutatkozunk be.

Ha cégünk neve nem ismert, érdemes azonnal bejegyeztetni, még akkor is, ha az oldal csak később lesz elérhető. Rengeteg név foglalt a hazai webcímkínálatban, ezért keressük a domain.hu oldalt, és ellenőrizzük, hogy az általunk elképzelt webcím foglalt-e. Ha igen, akkor is van rá még esélyünk, a regisztrált, de nem használt címeket a tulajdonosok – némi fizetség ellenében – átadják.

Érthetően-egyszerűen

Az online világban nagyon fontos, hogy ne válasszunk megjegyezhetetlen vagy kimondhatatlan címet. Legyen ez egy hívószó, és törekedjünk arra, hogy a név vagy cégnevünket, termékünket, vagy szolgáltatásunkat azonnal felidézze a felhasználóban. Kerüljük az ismeretlen rövidítéseket és a titokzatos mozaikszavakat, amelyek értelmét csak néhány hozzáértő tudhatja. Tervezzünk arra, hogy olyanoknak is meg szeretnénk mutatni oldalunkat, akik még nem ismerik tevékenységünket.

Tárhelykérdés

Sose alapozzunk vállalkozást bonyolult aldomain címekre (senki sem találja meg cégünket a http://nets.hu/ci/index.php/hirdetes/index/burkol.hu címen). Minimális költséggel üzemeltetést is kérhetünk szolgáltatónktól, és a közvetlen cím sem terheli meg költségvetésünket. A hazai tárhelyszolgáltatók közül válasszunk olyat, amely megbízható és korrekt szolgáltatást biztosít, hiszen nincs annál bosszantóbb, ha oldalunk működése kiszámíthatatlan és rendszeresen elérhetetlen a felhasználók számára. Ha nem a magyar piacra tervezünk, a megcélzott ország egyik cégénél béreljünk szolgáltatást, így a felhasználóknak nem kell a számukra ismeretlen .hu végződéseket megtanulniuk, maradhatnak a .com végződésnél.

Profizmus

Mielőbb legyen tartalom oldalunkon. Ne indítsuk el az oldalt félkész, rosszul működő vagy hiányos állapotban, mivel a látogatók könnyen azt gondolhatják, hogy ez már a végleges webhelyünk, s két kattintás után a versenytársak oldalain keresik majd, amit nálunk nem találtak meg. Oldalunkat szakemberrel készíttessük el, nem érdemes spórolnunk, mivel az interneten ez az oldal reprezentálja cégünket.

Átláthatóság

Tervezzük az oldalt úgy, mintha magunk szeretnénk használni, ezért a menük, az arculat legyen tetszetős, felhasználóbarát és átlátható, és oldalunkat lehetőleg ne a programozó tervezze meg grafikailag. Ehhez ma már léteznek tehetséges dizájnerek, grafikusok, akik pontosan ismerik a nemzetközi trendeket és az aktuális divatokat.

Úttörő ötletek

Vannak trendkövető vállalkozások, amelyek azt gondolják, hogy nem kockáztató másodikként is érdemes célba érni, de nem biztos, hogy ez a győztes taktika, hiszen az időtényező a neten is igen fontos lehet. A régóta működő, bejáratott oldalakat nagyon nehéz kibillenteni vezető szerepükből. Ezért ha forradalmi ötletet sikerült kitalálnunk, valósítsuk meg, mielőtt másnak is eszébe jut.

Kereshetőség

A látogatók többsége jelenleg keresőkből érkezik. Így fontos szempont, hogy webhelyünket mennyire lehet megtalálni a legnagyobb keresőkben. Tartózkodjunk azoktól, akik azt ígérik, hogy oldalunkat a keresők első oldalaira varázsolják. Az ilyen ígérgetés legtöbbször szélhámosság vagy egyszerű átverés, az igazi szakember (SEO, keresőoptimalizáló) nem garantálhat ilyen eredményeket, de mivel nem használ illegális eszközöket, és ismeri a keresők működésének titkait, ezért akár rövid távon is megfelelő helyre pozícionálhatja oldalunkat.

Alternatív hirdetések

Ma már léteznek olcsó hirdetési megoldások, amelyek eredményéről jól átlátható visszajelzéseket is kaphatunk. Weboldalunkat csak olyan oldalakon hirdessük, ahol felhasználóink megfordulhatnak. Ehhez ismernünk kell vásárlóinkat, megrendelőinket. A barátságból elhelyezett, céltalan bannerek és partneroldalak általában nem hoznak nagyobb forgalmat, próbáljunk hatékony online kampányokat megvalósítani. Ingyen reklámfelületet jelenthetnek a videós közösségi oldalak – így akár közvetlenül is elérhetjük leendő vásárlóinkat.

Naprakészen

Legyen az oldal tartalma érdekes! Bármilyen témával is foglalkozunk, weboldalunk sugallja azt, hogy ezen a területen otthonosan mozgunk, szakértőink a legjobbak, információink naprakészek és helytállóak.

Rendszeresen helyezzünk el híreket, mert ez visszacsábíthatja a felhasználók többségét. Az árakat és díjakat ne rejtsük el hatalmas adatbázisokban, amelyeknek már a megnyitása is körülményes. Az internetes felhasználó nem szereti, ha mindenféle trükkökkel próbáljuk rávenni a vásárlásra, legtöbbször tájékozódni szeretne, s ha megfelelő az ajánlatunk, eldöntheti, hogy meggyőző-e számára.

Kuncsaftkontakt

Nagyon fontos, hogy az oldalon pontosan szerepeljenek elérhetőségeink. Telefonszám, fax, internetcím, esetleg a témák szakértőinek neve. Ez bizalmat kelt a látogatóban. A kialakult bizalmat viszont nem érdemes azonnal lerombolni egy folyamatosan foglalt telefonnal, egy hozzá nem értő ügyintézővel vagy egy e-mailekre sohasem válaszoló kollégával.

Teremtsünk lehetőséget a visszajelzésre – természetesen ellenőrzött, moderált – megjegyzés vagy üzenőfal segítségével, így tovább bővíthetjük látogatóink elégedettségét.

Statisztika

Végül, de nem utolsósorban mérjük és figyeljük oldalunk látogatottságát, elemezzük az oldalunkra érkező netezők szokásait. Ezen adatoknak megfelelően legtöbbször elég, ha csak finomhangoljuk az oldal felépítését, tartalmát, de ha a számok azt mutatják, érdemes akár az egész weboldalt is újragondolni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik