Üzleti tippek

Ez jár önnek?

Megtalálta új szlogenjét a BKV. A félmilliót érő jelmondat igencsak megosztja a reklámszakmát.

Sztrájkolunk és késünk – többek közt ez volt az egyik javaslat a BKV új szlogenjére az Addict Írjunk szlogent a BKV-nak félmillióért! című blogján, amely február elején azt követően jött létre, hogy a közlekedési vállalat pályázatot írt ki a 2009-es stratégiájához illeszkedő jelmondat megtalálására.

Alapkövetelmény volt, hogy a frázis az utast állítsa a középpontba, maximum négy szóból álljon, érthető és könnyen megjegyezhető legyen. Noha hivatalosan még nem jelentették be, biztos forrásból tudjuk, hogy az új szlogen az „Önnek jár” lett, kitalálója pedig a tavaly novemberben alakult PRotest PR & Marketing Kft., amely a szerződéskötés után nettó 500 ezer forinttal lesz gazdagabb. Sokak szerint az összeg túlzás a két nem túl eredeti szóért, mások viszont még kevésnek is tartják, annak fényében, hogy a BKV valószínűleg nem egy-két évig használja majd a mondatot.

Azt nem állíthatjuk, hogy a nyertes pályázat osztatlan sikert aratott az általunk megkérdezett kreatív szakemberek körében. „A BKV új szlogenje pont annyit tud, mint maga a fővárosi közlekedést bonyolító mamut: nehézkes, idejétmúlt és ezer sebből vérzik” – vélekedik Balázs Kornél, az Akció-Nxs senior copywritere. Tapasztalatai szerint nincs is olyan hirdetői szektor, ahol a „jár” szóban rejlő csekély kreatív potenciált ne használták volna már el végképp („Ez a lap jár Önnek”, „Jól jár vele”, „Ide járunk, jól járunk” stb.).

„Közhelyesebb, elcsépeltebb, üresebb frázist már nem is találhattak volna. Maximum akkor, ha a két szó valamelyikét elhagyják. Ennél azért több járna nekünk. És nem csak a szlogen szintjén…” – teszi hozzá keserűen. Nála jóval elnézőbb Kassó Ammar szövegíró, aki azt mondja, a szlogen megfelel a pályázat legfontosabb kritériumainak, és a többértelműség miatt még akár frappánsnak is nevezhető, így ő nem lepődött meg azon, hogy az illetékesek ezt választották. Szerinte inkább a szlogen aktualitása kérdéses. „Bevezetése akkor lenne kerek, ha erős, utasoknak szóló és lehetőleg újszerű érvekkel alátámasztott PR-kampány kísérné, így jóval nagyobb esélye lenne átmennie a nálunk az utazó van a középpontban üzenetnek. Enélkül viszont akár »ez jár Önnek« áthallása is lehet a dolognak” – állítja Kassó Ammar, aki úgy véli, hogy ha az új szlogen kommunikációjával egy időben a BKV a szolgáltatásai nagyfokú és az utazóközönség számára is látványos fejlesztését nyújtaná, valószínűleg jobban éreznék az utazók, hogy valóban az ő érdekeik vannak a cég üzletpolitikájának előterében.

Hogy a pályázati kiírásban emlegetett idei évi stratégia egybevág-e az általunk megkérdezett szakember elképzeléseivel, nem sikerült megtudnunk, miután a közlekedési vállalat nem kívánt nyilatkozni a kérdésben. Ha igaz, akkor valamiféle kampány valóban várható, a hírek szerint ugyanis az új jelmondatot állítólag a járművek oldalán is viszontláthatjuk majd, a rendőrségi „Szolgálunk és védünk” mintájára. Így talán nagyobb ismertségre tesz szert, mint a cég előző szlogenje, a „Mozgásba hozzuk a várost”, amely ugyan betöltötte már a kilencedik életévét, mégsem hallott róla az utazóközönség, még a naponta BKV-val közlekedők sem…

Ajánlott videó

Olvasói sztorik