Egyre népszerűbbek az online munka- és munkaerő-piaci árverések, ahol szabadúszók, független vállalkozók és munkaadók licitálhatnak egymásra.
A szabadúszók és a munkaadók közötti közvetítésre létrejövő online vállalatok száma folyamatosan növekszik. Ilyen oldalakat üzemeltet például az Elance, az oDesk és a Guru – írja a New York Times. Magyarországon a freelancermap és az it2it portálja örvend magas népszerűségnek.
Azonban az elbocsátási hullámok itt is utolérhetik a munkavállalókat, és krízishelyzetben a vállalatok elsősorban a szabadúszókat bocsátják el – mondta Inder Guglani, a Guru vezérigazgatója.
A rugalmas munkaerőért folyó harc azonban egyre nagyobb méreteket ölt az online „emberpiacokon” és ezzel a munkaerő-közvetítésnek egy új formája tört magának utat a modern technológia sűrűjében.