Üzleti tippek

Az akciókra még vevők vagyunk

A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai átlag felett érdeklik az embereket. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55 százalék, a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63 százalék.

Az embereket érdeklik az árak, akciókkal jól el lehet őket érni, derül ki a Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő adataiból. A kereskedelmi szektorra 2008-ban a 15-24 és a 45-60 évesek voltak a legfogékonyabbak egyaránt 35 százalék fölötti észleléssel, míg a többi korcsoport alatta marad az átlagnak.

Település szerint is van különbség, míg a fővárosiak 43 százaléka észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékiek csupán 31 százaléka. Ez annak tudható be, hogy a nagyobb kereskedelmi áruházak inkább Budapesten összpontosulnak, illetve a bevásárlóközpontok kampányai is csak a fővárosra fókuszáltak tavaly.

Az idősebbek fogékonyabbak

A korcsoportokat tovább vizsgálva megállapítható, hogy minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a kereskedelmi szektor hirdetései és annál inkább aktivizálja is. Ugyanez megállapítható az ESOMAR státuskategóriák esetében is, minél alacsonyabb valakinek a társadalmi státusza, annál jobban tetszik neki a hirdetés és aktivizálja. Utóbbi az anyagi helyzettel hozható összefüggésbe.

A tetszés* mutatóban a bevásárlóközpontok kampányai bizonyultak a legjobbnak, ami annak is köszönhető, hogy kreatívjaik nem termékeket reklámoztak, hanem saját magukat mutatták be. Észlelésben és azonosításban nagyon, aktivizálásban csak kevéssel maradtak el a műszaki áruházak és a hipermarketek kampányai mögött.

A hipermarketek és a műszaki áruházak kampányai szinte azonos eredményt hoztak mind a négy mutatóban, az észlelést tekintve ellenben a műszaki áruházak végeztek jobban. Az észlelésbeli különbség arra vezethető vissza, hogy a műszaki áruházak nem reklámozzák folyamatosan magukat, szemben a hipermarketekkel, amelyek hónapról-hónapra kampányolnak, így amikor megjelennek az utcákon, akkor könnyebben szemet szúrnak újdonságuk miatt.

*Észlelés: akik úgy emlékeznek rá, hogy látták az adott kampányt
Azonosítás: akik tudják, mely márka/termék szerepel kitakarva a plakáton
Tetszés: akiknek tetszett a látott kreatív
Aktivizálás: akik igénybe vennék/megvásárolnák a szolgáltatást/terméket

Ajánlott videó

Olvasói sztorik