Üzleti tippek

Akciókkal küzdenek a válság ellen

Akciókkal átlag felett lehet növelni a vásárlási hajlandóságot. Az embereket érdeklik az alacsonyabb árak, és az akciók tényleg megszólítják őket – mutatta ki nemrégiben a Szonda Ipsos piackutató intézet.

Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55 százalék volt, addig a kereskedelmi szektornak 60 százalék, és a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63 százalék.

Az eredmények szerint a fiatalok és az idősebbek a legfogékonyabbak a kereskedelmi szektoron belüli akciók észlelésére, sőt minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a hirdetések, és annál inkább aktivizálja is. Az alacsonyabb státuszú fogyasztók szintén könnyebben aktivizálhatóbbak, hiszen ők érzékenyebbek az árakra.

Település szerint is van különbség: míg a Budapestieknek 43 százaléka észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékieknek csupán 31 százaléka.

Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő 2008-as kutatása szerint tehát az akciókkal egyes rétegek vásárlási hajlandósága sokkal könnyebben befolyásolható, és akár átlag feletti aktivizálást is el lehet náluk érni.

Címkék: Vállalkozás

Ajánlott videó mutasd mind

Márki-Zay vezet

27,45 százalékos feldolgozottságnál Márki-Zay Péter 53,79 százalékkal vezet a függetlenként induló Dr. Grezsa István ellen Hódmezővásárhelyen, ahol

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.