Üzleti tippek

Akciókkal küzdenek a válság ellen

Akciókkal átlag felett lehet növelni a vásárlási hajlandóságot. Az embereket érdeklik az alacsonyabb árak, és az akciók tényleg megszólítják őket – mutatta ki nemrégiben a Szonda Ipsos piackutató intézet.

Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55 százalék volt, addig a kereskedelmi szektornak 60 százalék, és a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63 százalék.

Az eredmények szerint a fiatalok és az idősebbek a legfogékonyabbak a kereskedelmi szektoron belüli akciók észlelésére, sőt minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a hirdetések, és annál inkább aktivizálja is. Az alacsonyabb státuszú fogyasztók szintén könnyebben aktivizálhatóbbak, hiszen ők érzékenyebbek az árakra.

Település szerint is van különbség: míg a Budapestieknek 43 százaléka észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékieknek csupán 31 százaléka.

Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő 2008-as kutatása szerint tehát az akciókkal egyes rétegek vásárlási hajlandósága sokkal könnyebben befolyásolható, és akár átlag feletti aktivizálást is el lehet náluk érni.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.