Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55 százalék volt, addig a kereskedelmi szektornak 60 százalék, és a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63 százalék.
Az eredmények szerint a fiatalok és az idősebbek a legfogékonyabbak a kereskedelmi szektoron belüli akciók észlelésére, sőt minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a hirdetések, és annál inkább aktivizálja is. Az alacsonyabb státuszú fogyasztók szintén könnyebben aktivizálhatóbbak, hiszen ők érzékenyebbek az árakra.
Település szerint is van különbség: míg a Budapestieknek 43 százaléka észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékieknek csupán 31 százaléka.
Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő 2008-as kutatása szerint tehát az akciókkal egyes rétegek vásárlási hajlandósága sokkal könnyebben befolyásolható, és akár átlag feletti aktivizálást is el lehet náluk érni.