Üzleti tippek

Első blikkre

Ki ne szeretné tudni, hogy mit gondolnak róla mások? – de legalábbis mindenki szereti, ha tetszetős benyomást képes kialakítani akár öt perc alatt is. A fogorvosi váróban vagy a repülőn, egy konferencián vagy egy étteremben akarva-akaratlanul ugyanúgy kerülhetünk interakcióba másokkal – és nem csak ellenkező neműekkel –, mint egy előre tervezett randi során. Az emberek 70 százaléka az alapján ítél meg bennünket, amilyen benyomást az első találkozáskor teszünk rá. Ez az ítélet ráadásul sokáig fennmarad, nagyon lassan változtatható, egyúttal az ítéletalkotók egyetlen tulajdonságunkból következtetnek az összes többire (például az optimistákat szerethetőnek, sikeresnek és egészségesnek tartják, a panaszkodókat pedig unalmasnak), így célszerű az első alkalommal jó benyomást tennünk. Csakhogy milyen is az a jó benyomás? Nos, Ann Demarais és Valerie White könyve ebben (is) különbözik a többi sikerkalauztól: a szerzők ugyanis nem arra biztatják az olvasót, hogy hibátlan képet fessenek magukról, hanem valósat, vagyis az a helyes, ha felvállaljuk magunkat – még ha nem is mindenki számára vagyunk szimpatikusak –, biztos van olyan, akinek igen, és így az ő rólunk alkotott képe a legfontosabb. A Fortune 100 vezetőinek coaching-tanácsadást nyújtó szerzők könyve részletesen taglalja az első benyomás pszichológiáját, amely szerintük hét alapelemből áll: a megközelíthetőség, az érdeklődés kimutatása, az első beszélgetés témája, a kitárulkozás, a beszélgetés dinamikája, a világszemlélet és a szexuális vonzerő. A könyv egyúttal arra csábítja az olvasót, hogy merjen eltérni az eddigi első találkozási gyakorlattól, illetve részletesen elemezze önmagát – ehhez kiváló segítséget nyújtanak a fejezetek végén található önellenőrző táblázatok.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik