Üzleti tippek

Cégautó-mizéria

admin

2009. 03. 05. 16:11

30 milliárdos pluszbevételt vár az állam az új cégautó-adózási rendtől – szerzőnk szerint az új adónem fából vaskarika.

No, amit a cégautókkal művelnek nálunk, az igazi vicc és komoly esettanulmány, miként lehet nagy energiákat fölösleges dolgokra fordítani azzal az eredménnyel, hogy utána még nagyobb energiákat fordítsunk rá eredmény nélkül. Lássuk a kiindulást. Szlovákiában nagyon alacsonyak a cégautóadók (és persze egyéb adók is), egyszerű a költségek elszámolása, ezért sok honfitársunk oda viszi a pénzét és adóját, hogy a szlovák államot gazdagítsa, szlovák munkahelyeket teremtsen – és spóroljon magának. A magyar állam emiatt pénzt veszít, amit úgy próbál meg csökkenteni, hogy saját állampolgárait újabb bonyolultabb szabályokkal és magasabb adókkal sújtja, és még többet költ ellenőrzésre. Nekem ez úgy tűnik, mintha valaki benzinnel akarna tüzet oltani.

Harmincmilliárdot remélnek direkt ágon ettől az intézkedéstől. Vajon számoltak-e komolyan mindennel nemzetgazdasági szinten, hogy mit hoz, és mit visz el ez?

Szerintem nem.

Az újautó-eladások száma így is csökken, vajon kiszámolták-e, hogy mennyivel csökkenti az eladásokat az intézkedés, hogy esetleges 5 vagy 10 százalék csökkenés mit jelent a költségvetésnek?! Mennyi adótól esnek el, hány embert bocsátanak el e miatt a kereskedésekben, importőröknél, szervizekben? Mennyivel fognak kevesebb számlát kérni emiatt a gépkocsi-fenntartásokkal kapcsolatban, ez mennyi áfakiesést jelent, és mennyivel növeli a feketegazdaságot?

Kiszámolták-e, hogy mennyi pluszóra munkát jelent az átállás az új adóra, az ellenőrök képzése, a könyvelők képzése, a többletadminisztráció, a többletellenőrzés?

Kiszámolta valaki, mennyi többletenergiát jelent az új szabályok kiskapuinak megkeresése, azok kijátszása, újabb dokumentumok gyártása? Kiszámolták-e, mennyi többletenergiát jelent azon agyalni, hogyan kapják el az új kiskapukat kihasználókat?

Ráadásul azt remélik, hogy így megfogják a szlovák rendszámú autók tulajdonosait? Ki kell ábrándítanom őket. Éppen most mutatják meg, mit kell tenni ahhoz, hogy ne tudják őket lebuktatni.

Addig, amíg nem ellenőrizték őket, csak fenyegették az ellenőrzéssel, mindenki tarthatott attól, hogy lebukik. Amikor elkezdték ellenőrizni, felvilágosítanak mindenkit, hogy mi az, amivel tudnak valamit kezdeni, és mi az, amivel nem. Hát sok olyan lesz, amivel nem tudnak, így azok a cégek, amelyek abból élnek, hogy ilyen autókat adnak el, megkapják a biztos receptet, amivel a magyar hatóságok nem tudnak mit kezdeni.

Ez újabb tömegeket indíthat el Szlovákiába.

Azt hiszem, mindenki tudja, hogy nálunk már van elég szabály. A szabályok újraalkotásánál nem a betűket, hanem a Delete gombot kellene megnyomni. Olyanok vagyunk, mintha egy hegyet hordanánk el, és amikor végeztünk, elkezdenénk visszahordani. Dolgozunk, termelünk, de hasznot nem hajtunk.

Mi itt szellemi és egyéb energiákat mozgatunk meg, hogy a veszteségeket csökkentsük, miközben a szlovákok halálra keresik magukat belőlünk, és semmit sem kell csinálniuk. Szlovák cégek élnek abból, hogy magyarokat csábítanak hozzájuk, és közben röhögnek a markukba.

Az egyetlen gondjuk, hogy a magyar hatóságok zaklatják őket mindenféle adatért, amivel valószínűleg komolyan nem foglalkoznak. A magyarok pénze az ottani autóeladásokat növeli, ott teremt munkahelyeket.

Vajon melyik a jobb módszer?

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Brexit concept. Puzzle with EU European Union flag  without Great Britain  UK star. 3d illustration
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.