Üzleti tippek

Szoftverhiba bénította meg az ügyfélkaput

admin
admin

2009. 02. 10. 16:54

Egy éles helyzetben nem jól működő, a kormányzati portál teljesítményét növelni hivatott szoftver okozta az ügyfélkapu zavarát, nem külső támadás.

Az új alkalmazást azért készítették, mert az ügyfélkapu túlterhelés miatt lelassult. A program a teszt során jól működött, de éles helyzetben hibákat produkált, azaz, ha valaki belépett vagy megpróbált belépni a saját jelszavával a portálra, véletlenszerűen más személyes adataihoz is hozzáfért – közölte Dedinszky Ferenc, a kormányzat informatikai biztonsági felügyelője.

Célzottan azonban nem lehetett adatokat keresni, s nem láthatták mások a titkosított kulccsal készített személyes adatokat sem. Ezeket ugyan kimásolhatták lemezre, de kulcs hiányában nem férhetnek hozzá illetéktelenek – hangsúlyozta a felügyelő.

A tartós tárban lévő anyagokat ugyan láthatták illetéktelenek is, itt azonban nincsenek különleges információk elhelyezve, s nincsen adótitkok sem. Dedinszky Ferenc szerint a hibát emberi mulasztás és a szabályok, illetve az eljárásrend többszöri megsértése okozta.

A portált a Kopint Datorg üzemelteti, és a hibát okozó szoftvert is a cég szakemberei készítették.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.