Üzleti tippek

18 ezer kirúgás egy hónap alatt

Összesen 18 700, a hirdetési és média iparban dolgozó ember került utcára az Egyesült Államokban 2008 decemberében. A recesszió kezdete óta több mint 65 ezer ember veszítette el a munkáját az iparágban.

Az AdAge DataCenter a munkaügyi központ adataira hivatkozva hozta nyilvánosságra a számokat. Ezek szerint 3,9 százalékkal csökkent a 2007 decembere óta tartó recesszióban az iparági dolgozók száma. Tavaly decemberben mintegy 1,59 millióan dolgoztak a reklámiparban.

Az iparág szinte minden szektora (hirdetés, marketing, média) csökkentette dolgozói számát, egyedül az internetes médiavállalatokat és a keresőportálokat nem érintette a decemberi leépítési hullám. Sőt, utóbbi két szektor 800 főt fel is vett. Ilyen nagymértékű munkahelyteremtésre 2002 óta nem volt példa e területen.

A médiavállalatokat eddig jobban sújtotta a recesszió, 41 ezer (4,6 százalék) dolgozótól váltak meg, míg a hirdetési és reklám piacon a leépítés 24 ezer (3,1 százalék) embert érintett. A médián belül is a legnagyobb vesztes a sajtó volt, amelyet a rádió és a televízió csatornák követnek. Ellenben a kábeltévéknél jelentős munkahelyteremtés történt. Szintén sokakat bocsátottak el a hirdetési vállalatoktól, valamint a grafikai cégektől, míg a marketing tanácsadó, illetve pr-cégeknél növelték a létszámot.

Százalékokban kifejezve az iparágat az Egyesült Államok átlagánál (2,6 százalék) nagyobb mértékben érinti a recesszió. 1939 óta tartják nyilván a munkanélküliségi adatokat, s tavaly az ország történetének legnagyobb leépítési hullámát élte meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik