Üzleti tippek

Hátrább az ag(y)arakkal!

Divatkövetés helyett hallgassunk a józan eszünkre! Ezt tanácsolja a világ egyik legismertebb webmarketingguruja, Seth Godin, a Hab a tortillán című könyv szerzője. Godin szerint lehet, hogy divatos a blogírás, az e-mail-marketing, a termékhez, márkához kapcsolódó közösség építése, ettől még nem biztos, hogy mindenáron alkalmaznunk kell az új módszereket, vagyis a külön-külön sikeres elemek együtt – a tejszínhabos tortillához hasonlóan – nem biztos, hogy harmonikus eredményt hoznak.

A szerző 14 trendet azonosít be, amelyek megváltoztatják a marketinget – ezzel együtt az értékesítést és végső soron a termékeket is, hiszen a nem ismert és nem keresett áruk helyett mindenki trendi, eladható produktummal kíván a piacra lépni. Az új korszakban Godin szerint növekszik a médiazaj, így a hagyományos reklámok már nem érnek célt, s a vásárlókról minden lépését nyomon követő Google vagy a YouTube alapjaiban változtatja meg a vásárlók médiafogyasztási – ezzel együtt vásárlási – szokásait, a hirdetőknek, marketingeseknek pedig az új médiumokon keresztül új módszerekkel kell megközelíteniük a célközönséget.

A könyv számtalan mulatságos és tanulságos példa gyűjteménye is – hogy lettek a világon egyeduralkodó márkákból sereghajtók, és hogyan vált valaki egyszerű ötlettel milliomossá. Jóllehet, Magyarországon a felsorolt 14 trendből még sok minden nem működik, érdemes megnézni, milyen lesz a magyar vásárló 10–20 év múlva. Bár tény: ma az agyonhirdetett termékek helyett az agyonbeszélt termékek a nyerők, egy valami azonban az új világban is állandó: jó termék nélkül keserű lesz a fogyasztó szájíze, bármilyen szószt is kínálunk mellé.

HVG Könyvek, 2008

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik