Üzleti tippek

Tizenhárommillárd dollár felett a Time Warner vesztesége

A világ vezető médiavállalkozása, az amerikai Time Warner 13,4 milliárd dolláros veszteséget ír a 2008-as üzleti év után, jóllehet a 2007. évet még 4,4 milliárd dolláros nyereséggel zárta.

A vállalkozást elsősorban a hirdetési bevételek csökkenése sújtotta, ez a kiadói üzletágban elérte a 13 százalékot. A Time Warner érdekeltsége egyebek között a Time című amerikai magazin kiadója, az AOL internetes keresőprogram, a Warner Brothers filmstúdió, a CNN televízió és a HBO fizetős médiacsatorna is.

A cég még kedden közölte, hogy árbevétele a múlt évben mindössze 1 százalékkal nőtt, 47 milliárd dollárra. Az éves veszteség oka elsősorban a jelentős összegű, 24,2 milliárd dolláros leírás, amiből az utolsó negyedévben 16 milliárdos veszteség lett. A tavalyi negyedik negyedévben már a bevételek is csökkentek: 3 százalékkal 12,3 milliárd dollárra.

2007-ben a cég üzemi eredménye 12,9 milliárd dollárra nőtt, 17 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbi 11,0 milliárdot. Bevételei 46,482 milliárd dollárra nőttek az egy évvel korábbi 43,690 milliárdról.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik