Üzleti tippek

Mindent vert a Super Bowl

Kiérdemelte a legnézettebb televízió műsor címet a vasárnap esti Super Bowl. Az amerikaifutball-liga nagydöntőjét több mint 151 millióan követték nyomon a televíziókészülékeken keresztül.

Több leget is bezsebelhetett az idei Super Bowl. Nemcsak a legdrágább reklámhelyeket sikerült értékesítenie a mérkőzést sugárzó NBC csatornának, de a Nielsen adatai szerint a történelem legnézettebb műsora címet is kiérdemelte a rangadó, amelyre átlagosan 98,7 millió ember volt kíváncsi. A tavalyi mérkőzést átlagosan mintegy 97,5 millióan követték nyomon.

Ugyan a csatorna magasan árazta a döntő reklámhelyeit, január végére minden hely elkelt, összesen 206 millió dollárt hozva az NBC konyhájára. Egy évvel korábban a Fox sugározta a mérkőzést, az utolsó reklámhelyeket öt nappal korábban sikerült értékesítenie, s a bevétel 186,3 millió dollár volt. A hárommilliós rekordáron mindössze tucatnyi reklámhely kelt el, a többi szpot sugárzásáért 2,7-2,8 millió dollárt fizetett az összesen 32 hirdető.

Tarolt az ingyen reggeli

A reklámok ötletességéről a szakmai és nézői vélemények megoszlanak. Míg Bob Garfield, az AdAge egyik ismert szakértője a maximális öt ponttal csupán a Coke Zero és a Monster.com reklámját jutalmazta, e két szpot fel sem került a Nielsen által a nézők körében végzett felmérés Top10-es listájára. Az amerikai reklám és futball-rajongók a 10 legszeretettebb hirdetés közé választották a Budweiser összes szpotját, de dobogós helyre kerültek a Doritos chips reklámjai is. Ez utóbbiaknak Garfield csupán 2 és fél pontot szavazott.

A Super Bowl képekben

A Super Bowl képekben

A reklámok utóéletét már hosszú ideje nyomon követik a hirdetők. Idén a Youtube, a blogok és különféle site-ok mellett az online üzenetküldési portál, a Twitter is a figyelem középpontjába került. Két nappal a mérkőzés után a reklámok zöme már kikerült a figyelem középpontjából, a Denny’s étteremláncról azonban még mindig folyik a diskurzus a világhálón.

A klasszikus, beülős étterem reklámjában minden amerikainak ingyen reggelit ígért kedd reggelre. Az étteremlánc előzetes adatai szerint mintegy 2 millióan tértek be a bőséges reggelire, amely két palacsintából, két sült tojásból, két darab kolbászból és két szelet szalonnából állt. A vállalat marketingvezetője sikeresnek értékelte az akciót, amelyre reklámmal együtt mintegy 5 millió dollárt költött a cég. Hogy a Denny’s népszerűsége hosszú távon megmarad-e az jelenleg még kérdéses, szakértői vélemények szerint pusztán arról van szó, hogy a jelen gazdasági körülmények között egy ingyen reggeli megér némi sorbanállást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik