Üzleti tippek

Blogokból nyomtatnak ingyenes újságot

admin
admin

2009. 01. 27. 09:49

Egy chicagói cég eredeti módon kísérletezik a mind nagyobb nehézségekkel küszködő nyomtatott sajtó felélesztésével és forradalmasításával: helyi, ingyenes újságokat jelentet meg oly módon, hogy blogokat nyomtat ki, és mint az internetes naplókon szokás, a célközönségnek szóló, alacsony tarifájú hirdetéseket csatol hozzájuk.

A The Printed Blog (A nyomtatott blog) kedden kerül Chicago és San Francisco utcáira, New Yorkban egy hónap múlva hozzák forgalomba.”Egyszerűen az internet elveit próbáljuk alkalmazni a papírújságra, hogy lássuk, ez így működik-e” – magyarázta az AFP-nek Joshua Karp, a vállalkozás alapítója.
Az ezer példányban megjelenő blogújságokat egy-egy pontosan meghatározott negyedben terjesztenék. Karp szerint ez azt jelentené, hogy 50-100 különböző kiadása is lenne a bloglapnak, és az olvasók szavazhatnának a tartalomról.

Válságban a nyomtatottlap-piac

Ez a kezdeményezés olyan időpontban született, amikor az amerikai napilapok sorra csökkentik létszámukat és költségvetésüket, mert csak nehezen tudják felvenni a versenyt a világhálón jelentkező versenytársaikkal. Így például a nagy tekintélynek örvendő Christian Science Monitor lemondott nyomtatott kiadásáról és csak online változatban jelenik meg. Joshua Karp azonban nem szeretné, hogy a papírújság eltűnjön. “Szeretem a fizikai élményt, ami vele jár. Az ember lapozza a vonaton és a nyomdafesték megfesti az ujjait. Ez egészen más, mint a képernyő” – magyarázza.

A Printed Blog egy szempontból előnyt élvez a hagyományos napilapokkal szemben: a lap tartalmát a hirdetési jövedelem egy bizonyos százalékáért szolgáltatják a szerzők. Az újságírók nem kapnak fizetést.

Sok a jó blogger

A lapterjesztést franchise-alapon helyi lakosok végzik, akik saját otthonukban 8000 dollárba kerülő berendezéseken nyomtatják ki az újságot, a tördelésről automatikus rendszer gondoskodik. Hirdetni 15-25 dollárért lehet majd és a megjelenési helyhez minden lehető módon alkalmazkodó kiadások lehetővé teszik, hogy a helyi üzletek vagy vendéglők a közvetlen környéken élőkhöz szóljanak.

Karp rövidesen napi két kiadásra szeretne áttérni, reggel a munkába indulókhoz, este a hazatérőkhöz szeretné eljuttatni a The Printed Blogot. A vezető szerint a tartalommal nem lesz gond, könnyen meg lehet tölteni a három duplaoldalra tervezett kiadványt. “Az interneten se szeri se száma a figyelemre méltóan jól megírt blogoknak” – mondja Joshua Karp.

Chris O,Shea egyike azoknak a blogíróknak, akik készek tartalmat szolgáltatni, azaz írni a kiadvány számára, mert reméli, hogy annak révén új közönséget érhet el. Ma New Yorkban főállásban dolgozik egy kereskedelmi kiadvány szerkesztőségében, de szeretne kizárólag blogírással foglalkozni. „Surviving myself” című blogja az élet furcsaságaival foglalkozik – legközelebb esetleg azzal, hogy miként lesz nyomtatott újság az addig kifejezetten internetes műfajból.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.