Üzleti tippek

Nézettségi rekordot hozott Obama beiktatása

Minden idők legnézettebb közvetítése volt Barack Obama elnök beiktatási ceremóniája az Egyesült Államokban. Az eseményt az olyan hagyományos csatornák mellett, mint a televízió vagy a rádió, főként webes megoldásokon követték nyomon az érdeklődők.

Pontos adatokkal valószínűleg csak egy-két nap múlva szolgálnak majd a nézettséget vizsgáló piackutató vállalatok, annyi azonban már bizonyos, hogy a korai összesítések alapján az interneten a CNN és a Facebook közös média-megoldása vitte el a prímet. Az AdAge úgy tudja, a CNN.comnak több mint 136 millió oldalletöltést hozott a beiktatási ceremónia, míg a CNN.com Live pedig világszinten további 21,3 millió nézőt vonzott, túlszárnyalva a választás napjának 5,3 milliós rekordját.

Ha sugárzás terén a CNN és a Facebook tekinthető az abszolút győztesnek, akkor marketing oldalon a lap szerint mindenképpen a Starbucks vitte el a prímet. A kávézólánc legújabb szpontját a CNN.com Live-on közvetlenül a ceremónia után nézők millió láthatták. A BBDO reklámjában egy speciális kezdeményezést mutattak be: azok a kávékedvelők, akik közvetlen környezetükben öt óra szociális munkát vállalnak, ingyen nedűt ihatnak a Starbucksnál január utolsó napjaiban.

De nemcsak a Starbucks próbált profitálni Obama beiktatásából. A Pepsi is az ünnephez igazította kampányát, s az Audi is reklámdömpinget zúdított a nézőkre. A német autógyártó, amely a február eleji Super Bowl kupa egyik nagy hirdetője is, többek között az ABC, a CBS és az NBC tévécsatornák támogatója volt a beiktatás közvetítésekor. Az Audi a főtámogatója annak a nyolc oldalas kiadványnak is, amely számos napilap, például az USA Today, a The Wall Street Journal vagy a The Washington Post mellékleteként jelenik meg „A haladás csodálatos” (’Progress is beautiful’) címen, mintegy 8,6 millió olvasót érve el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik