Üzleti tippek

Vége a trükkös autóreklámoknak

Rájár a rúd az autóiparra. Nagyobb méretben kell feltüntetniük a jövőben az autógyártóknak a brit közterületi hirdetéseken a járművek fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátásukat.

A brit közlekedési minisztérium beadványa azt kéri, a kibocsátásra és a fogyasztásra vonatkozó információk az óriásplakátokon legyenek „könnyen” olvashatóak az út túloldaláról is. Az indoklásban az szerepel, hogy a legtöbb járókelő nem áll meg közvetlenül a plakát előtt, valamint a hirdetésből is adódik, hogy távolabbról is jól láthatónak kell lennie. A beadvány kitér rá, hogy egy elhaladó autóból nem szükséges, hogy látszódjon a kibocsátásra vonatkozó információ.

Tavaly augusztusban kezdődtek tárgyalások a közlekedési minisztérium s több befektetői kör, valamint hivatal bevonásával (pl. Brit Reklámfelügyelet) arról, hogy a környezetvédelmi információk is láthatók legyen az autóhirdetéseken. A zöld szervezetek nem tartották elégségesnek azt a megfogalmazást, hogy „azonos mértékben” legyenek jelen a reklámokon a kibocsátásra és a fogyasztásra vonatkozó adatok. Ezért ismét nyomást gyakoroltak a hatóságokra, hogy sokkal konkrétabb legyen a törvény szövege.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik