Üzleti tippek

Nem lendített a karácsony az e-kereskedelmen

Valós növekedéssel az ünnepek ellenére sem számoltak az amerikai online kereskedelem szektor ismerői, de arra senki sem számított, hogy 2001 óta először három százalékos visszaesés lesz, írja az AdAge.

A ComScore kutatócég adatai szerint 2008-ban csupán 25,8 milliárd dolláros forgalom bonyolódott a szektorban az ünnepi időszakban (november 1 és december 26 között), míg egy évvel korábban a forgalom mintegy 26,3 milliárd dollár volt.

Az amerikai kiskereskedelmet is számos negatív hatás érte 2008-ban, a globális pénzügyi válság mellett öt nappal rövidebb volt az ünnepi szezon is, s az esős, havas karácsony előtti hétvégék sem kedveztek a pénzköltésnek. Utóbbi tényező az online vásárlás felé terelte a fogyasztókat, öt százalékkal többen látogattak a weboldalakra, mint egy évvel korábban, de a vásárlók kevesebbet költöttek, mint az előző karácsonyi időszakban.

A leglátogatottabb oldal az eBay, az Amazon.com, a Walmart.com és a Target.com volt. Érdekesség, hogy egy konkurens kutató cég, a Hitwise elemzése szerint 2008-ban jóval kevesebb 150 ezer dollár feletti éves jövedelemmel rendelkező család választotta az ünnepi időszakban az online vásárlást, mint korábban.

A negatív hírek ellenére az Amazon.com máris úgy fogalmazott, hogy 14 évük legjobb karácsonyát tudatják a hátuk mögött. A vállalat 6,3 millió terméket értékesített december 15-én, azaz másodpercenként mintegy 73 árucikket vásároltak az oldalon. A jó eredményeket azonban a cég pénzügyi adatokkal még nem támasztotta alá.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik