Üzleti tippek

Tévés kampány a gyerekek tévézése ellen

admin
admin

2008. 12. 27. 09:10

Ne a televízió nevelje fel a gyereket! mottóval indított tévéreklám-kampányt szombaton az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT); a médiahatóság a román társszervtől kapta kölcsön a gyerekek szülői felügyelet nélküli tévézésének veszélyeit bemutató három szpotot.

A magyar viszonyokhoz minimális költségekkel adaptált reklámok legalább tavaszig műsoron maradnak, de erős hangvételük miatt csak 21 óra után kerülhetnek adásba.

“Kivételesen szerencsés a helyzet” – nyilatkozta Majtényi László, az ORTT elnöke a két hatóság együttműködéséről, akárcsak arról, hogy a megkeresett televíziós csatornák mindegyike vállalta, hogy ingyen leadja a mintegy negyedperces filmecskéket. Megjegyezte, hogy különösen erősnek tartja ezeket az anyagokat.

Tavaszig műsoron

Az ORTT elnöke csupán annyit árult el, hogy tavaszig mindenképpen műsoron marad a három reklám, de azzal kapcsolatban hallgatásba burkolózott, milyen további, hasonló akciókat terveznek; mint mondta, ennek oka nem utolsó sorban az, hogy építenek a meglepetés erejére.

A Phare-pályázaton nyert 20 ezer euróból leforgatott filmek “igen erős visszhangra találtak Romániában” – jegyezte meg Rasvan Popescu, a bukaresti székhelyű Nemzeti Audiovizuális Tanács (CNA) vezetője. Elmondta azt is: a CNA általános és középiskolákban is kampányol, egyebek mellett a román nyelv és a kiskorúak védelme érdekében.

Például a tanároknak, osztályfőnököknek osztott oktatási segédanyagba gyűjtötték a médiában leggyakrabban elhangzó nyelvtani hibákat, vagy levélben köszönik meg a szülőknek, hogy nem engedik egyedül képernyő elé ülni csemetéiket, “nem hagyják, hogy a televízió nevelje a gyereket”.

Napi három óra

A kampány fontosságát hangsúlyozva az ORTT arról tájékoztott, hogy Magyarországon a gyermekek naponta legalább három órát töltenek tévénézéssel, a tizenkét év alattiak ennél is többet; utóbbiak közül minden hetedik-nyolcadik nézi a műsorokat esténként felnőtt felügyelete nélkül.

Jelezték egyúttal, hogy a hazai médiában szokatlanul erős hangvételű társadalmi célú filmek – a médiatörvény kiskorúak védelméről szóló rendelkezéseit betartva – csak 21 óra után kerülhetnek adásba. A szpotok elérhetők lesznek az ORTT honlapján.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.